Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.
18 magánszemély, 8 települési önkormányzat (köztük Veszprém, Zirc és Bakonyszentlászló) és 5 civil szervezet részvételével 2008. június 27-én
megalakult a Bakonyvasút Szövetség.

A Magyarországon eddig példa nélküli összefogás célja az, hogy összefogja azon magánszemélyek és szervezetek munkáját, akik tevékenyen kívánnak részt venni a Győr-Veszprém közötti vasútvonal megmentésében és fejlesztésében.

A térség érintett polgárai és szervezetei immár öt éve vállvetve küzdenek az időnként a megszüntetendő vonalak listájára kerülő – több mint száz éves- 11-es számú vasúti törzsvonal megmentéséért. Az érintettek - megannyi aláírásgyűjtés, tiltakozás, százakat megmozgató figyelemfelkeltő rendezvény után - a hatékonyabb érdekérvényesítés reményében döntöttek egy önálló, jogi személyként működő közös szervezet megalakításáról. A szövetség alapszabályában rögzített településfejlesztési, környezetvédelmi, turisztikai célok és fejlesztések mellett kiemelt szerepet kapott az utazóközönség érdekképviselete és a törzsvonal elővárosi vasúti jellegének kiépítése Győr, illetve Veszprém térségében.

Az ország egyik legszebb szurdokvölgyén (Cuha völgy) áthaladó vonalszakasz, valamint a Veszprém és Eplény közötti viaduktokkal tarkított vonalrész, és annak műtárgyai jelenleg ideiglenes műemléki védelem alatt állnak. A Szövetség a végleges műemléki védettség elnyerése esetén a műemlék vasúti műtárgyak (viaduktok, völgyhíd, alagutak, támfalak, állomásépületek) megóvásában is szerepet kíván vállalni.

Az elnöknek választott Bödecs Barnabás (a REFLEX Környezetvédő Egyesület szakértője) – a küldöttgyűlés határozatának megfelelően – Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség néven kezdeményezi a szervezet bírósági bejegyzését.

Zirc – Győr, 2008. július 2-án.
Reflex Környezetvédő Egyesület
96 / 316 - 192