Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A NIOK Alapítvány a hazai mobil- és távközlési szolgáltatókkal (Magyar Telekom Nyrt., Telenor Magyarország Zrt., Vodafone Magyarország Zrt., Invitel Távközlési Zrt.) partnerségben működteti a „13600 – Adhat Vonal” adománygyűjtő hívószámot, melyen keresztül közhasznú szervezeteket támogathatnak az adományozók.

Az Adhat Vonal célja:

A 13600 - Adhat Vonal azért jött létre, hogy az adománygyűjtő szervezeteknek egy gyors, biztonságos és átlátható adománygyűjtési lehetőséget biztosítson. Mivel az Adhat Vonal az Invitel, a Magyar Telekom vezetékes és mobil, a Telenor, a Vodafone valamint a Blue mobile és MOL mobile ügyfelei számára elérhető, kiemelkedő lehetőséget biztosít az adománygyűjtő szervezetek számára azzal, hogy rendkívül széles körből kaphatnak adományokat.

Kinek ajánljuk:

Elsősorban azon szervezeteknek érdemes pályázni, akik havi szinten meg tudnak szólítani 100–150 adományozót, vagy évente egy-két alkalommal tudnak aktívan kampányolni egy adott cél érdekében, ezzel éves szinten legalább 1000–1200 embert adományozásra késztetni. Tehát kifejezetten tapasztalt, nagy támogatói bázissal, vagy kiemelkedő kommunikációs lehetőségekkel bíró szervezeteknek ajánljuk. (Részvételi feltételek)

Az Adhat Vonal működése:

A 13600 – Adhat Vonalon keresztül maximálisan 99 szervezet támogatható az alábbi működési rendszer szerint: a 13600 telefonszám felhívása után az adományozók 01-99-ig számozott mellékek alapján azonosíthatják, hogy mely szervezetet kívánják a telefonhívás vagy SMS értékével (250 Ft) támogatni.

A szolgáltatók a NIOK Alapítvány felé számolnak el az adományokkal, majd a NIOK Alapítvány mint adománygyűjtést közvetítő szervezet a szolgáltatóktól kapott elszámolás alapján utalja tovább az adományokat a támogatott szervezet felé. A szolgáltatók a telefonhívások után hívásvégződtetési díjat számolnak fel, melynek mértéke szolgáltatónként változó, de maximum a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendelete által rögzített összeg, mely jelenleg 15 Ft + Áfa. A NIOK Alapítvány az elszámolt adományokból kezelési költséget nem von le, ugyanakkor a rendszer működtetésének érdekében a szervezetek havi adományközvetítői díjat fizetnek az előző havi hívások darabszáma alapján, melynek mértéke:

0 - 1 000 db hívás/hó mennyiség esetén                       5 000 Ft/hó + Áfa,

1 001 - 3 000 db hívás/hó mennyiség esetén              15 000 Ft/hó + Áfa,

3 001 - 5 000 db hívás/hó mennyiség esetén              25 000 Ft/hó + Áfa,

5 001 - 7 000 db hívás/hó mennyiség esetén              50 000 Ft/hó + Áfa,

7 001 - 10 000 db hívás/hó mennyiség esetén            70 000 Ft/hó + Áfa,

10 001 db hívás/hó mennyiség fölött                          85 000 Ft/hó + Áfa.

A pályázás feltételei:

A 3/2011. (IX.26.) NMHH rendelet alapján a fenti lehetőség igénybevételére közhasznú szervezetek (alapítványok, egyesületek vagy nonprofit gazdasági társaságok) jogosultak. A 13600 – Adhat Vonal szám használatára az alábbi feltételek teljesülése esetén pályázhatnak:

Pályázati anyag:

  • Kitöltött Pályázati űrlap.
  • Elnyert pályázat esetén a szerződéskötéshez be kell majd küldeniük e-mailben:
    • Szervezetük logóját 130x130 pixel méretben (jpg vagy png formátumban)

A pályázatnál az eddigi egyéni adománygyűjtési tapasztalatokat és eredményeket, az adománygyűjtési terveket és az átláthatóságra való törekvést vizsgáljuk kiemelten. Előnyt élveznek azok a szervezetek

  • melyek a lehető legszélesebb körben gyűjtenek adományokat,
  • melyek részletes, reális és minél nagyobb területi lefedettségű kommunikációs tervvel, továbbá jelentősebb média- és közösségi kapcsolatokkal rendelkeznek,
  • melyek jelezték az Adománygyűjtő Szervezetek Etikai Kódexéhez való csatlakozási szándékukat, vagy már elfogadták azt. (Részletek: atlathatosag.eu)

Határidő: 2016. október 16. (vasárnap) 2400 óra. Hiánypótlásra a határidő után nincs mód!

A beérkezett pályázatokból a NIOK Alapítvány és a távközlési szolgáltatók által felkért testület választja ki azokat a szervezeteket, melyek használhatják a 13600 – Adhat Vonal hívószámot. Egy szervezet 2017. december 31-ig nyeri el a szám használatának jogát, mely ezt követően meghosszabbítható.

A NIOK Alapítvány és a távközlési szolgáltatók által biztosított lehetőségek

A NIOK Alapítvány működteti az Adhatvonal.hu nevű weboldalt, ahol az adományozók tájékozódhatnak a 13600 – Adhat Vonalon keresztül adományokat gyűjtő szervezetek adatairól és mellékszámáról. A szervezetek az oldalon rövid bemutatkozási lehetőséget kapnak, valamint megadják Adhat Adatlapjuk linkjének elérhetőségét.

A NIOK Alapítvány biztosítja az Adhatvonal.hu oldal mobiltelefonokra optimalizált verzióját is, megjeleníti a szervezetek mellékét a telefonszámmal együtt az Adhat Adatlapokon, valamint egyedi mellékszámmal ellátott logót bocsát a szervezet rendelkezésére.

A NIOK Alapítvány havi szinten összegyűjti és egyezteti az adományozási adatokat a távközlési szolgáltatókkal, elszámolásokat készít, lebonyolítja a pénzügyi adminisztrációt a partnerszervezetekkel, továbbutalja az adományok összegét, továbbá pályáztat, szerződik a szervezetekkel és folyamatosan kapcsolatban áll a felekkel. Ezen kívül üzemelteti az Adatvonal.hu weboldalt, ahol az adományozók tájékozódhatnak az adománygyűjtő szervezetekről.

További információk:

E-mail: adhatvonal@niok.hu Tel.: +36-1-315-3151

Részvételi feltételek: