Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A december kiemelten fontos jótékonysági szempontból, hiszen Magyarországon ilyenkor adományoznak a legtöbbet az emberek. Az Adhat Vonal már elindulása óta jól teljesít, és decemberben is szép számmal érkeztek hívások a segíteni vágyóktól. Televíziós adománygyűjtő műsoroknak köszönhetően az Őrzők Alapítvány és a Dévai Szent Ferenc Alapítvány különösen nagy sikereket könyvelhet el, ezáltal kiemelkedik a támogatott szervezetek közül.

Fontos eredménynek számít az is, hogy december 1-től 23 újabb nonprofit szervezet támogatható telefonhívással az Adhat Vonalon keresztül. Ezáltal immáron 64-re bővült a résztvevő szervezetek köre a Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány, a Telekom, a Telenor, a Vodafone és egy újonnan csatlakozó partner, az Invitel által közösen üzemeltetett szolgáltatásban.

Az Adhat Vonal lényege, hogy a 13600-as közös telefonszám tárcsázásával 250 Ft adományozható nonprofit szervezeteknek a hozzájuk kapcsolt mellék megadása után. Az Adhat Vonal az Invitel és a Telekom vezetékes- és mobilhálózatából, valamint a Telenor és a Vodafone hálózatából hívható. A szolgáltatás használatára a civil szervezetek a NIOK Alapítványon keresztül pályázhatnak.

A résztvevő szervezetek között mindenki megtalálhatja a szívéhez közel állót, hiszen az Adhat Vonalon keresztül támogatható kis budapesti állatmenhely és nagy nemzetközi civil szervezet is éppúgy, mint női egyenjogúsággal foglalkozó, romák felzárkóztatásáért küzdő vagy nevelőotthonokban nevelkedő gyerekeket segítő szervezet is. Ami a résztvevőkben közös, hogy adományokat gyűjtenek, és vállalták, hogy pontos információkat adnak eredményeikről. A telefonos adományozási rendszer kialakításakor a NIOK Alapítvány számára kiemelt szempont volt az átláthatóság biztosítása. Az adhat.hu portálról is elérhető www.adhatvonal.hu honlapon megtalálható a programban részvevő szervezetek bemutatkozása, olvashatnak az érdeklődők az adománygyűjtés céljáról, és szinte valós időben követhetik nyomon a hívások számának alakulását. A törvényi szabályozásnak megfelelően a programban részvevő szervezetek a telefonos adományaik felhasználásáról a saját honlapjukon is kötelesek beszámolót közzétenni.

A Magyar Telekom, a Telenor Magyarország, a Vodafone Magyarország és az Invitel Magyarország együttműködése is mutatja, hogy mind a négy szolgáltató számára kiemelten fontos a civil szervezetek támogatása, az Adhat Vonal létrejötte pedig egy nagyszerű eszköz arra, hogy mindezt a telekommunikáció segítségével valósítsák meg, és lehetőséget biztosítsanak arra, hogy a civil szervezetek újabb adományozókat találjanak.