Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Meggyőződésem, hogy két erős trend terjed Magyarországon, amelynek együttes hatása teljesen megváltoztathatja azt, ahogyan ma az adománygyűjtésre tekintünk.

Az első a készpénz lassú, de nagyon biztos eltűnése az életünkből.

Nincs olyan elemző vagy start-up, aki azt állítaná, hogy a készpénzé a jövő, ebbe érdemes fektetni, a használatához kötődő technikákat kell fejleszteni. Bár a pandémia időlegesen lelassította a készpénz hanyatlását, egyre több ember és üzlet csak szükséges rosszként tekint a bankjegyek és érmék használatára.

Nem kell részleteznem azt, hogy a hagyományos perselyes gyűjtésnél milyen problematikus és időigényes az adminisztráció, a pénzszállítás és beváltás és hogy mekkora költségekkel jár a rongálásból és lopásból eredő kár.

A digitális (bankkártyás és mobiltelefonos) fizetési és adományozási eszközök helyet követelnek az életünkben és nekünk is biztosítanunk kell azt, hogy a potenciális adományozók ezen eszközeiket is használni tudják, ha segíteni akarnak egy-egy szervezeten.

Ezzel a ténnyel erős kapcsolatban áll a másik trend, amely az adományozás erősödését, a cégek és az emberek általános nyitását jelenti a társadalmilag fontos ügyek iránt.

Itt valószínűleg még lassabb a folyamat, mint a készpénz eltűnésénél, de annál erősebb. Talán a környezetvédelem kérdéséhez lehet hasonlítania az adományozás általános ügyét is. A 80-as években mindkét téma érdektelen volt, csak egy szűk réteg tartotta fontosnak, hogy beszéljen róla és tegyen valamit.

 De azóta mindkét témakör beszivárgott a mainstream-be. Ma már egy nagyvállalat sincs, aki megtehetné, hogy ne beszéljen a fenntarthatóságról vagy a társadalmilag fontos ügyek támogatásáról. Hogy ezt őszintén vagy önző érdekből, a potenciális vevők megnyerése miatt teszik, az természetesen más kérdés, de tény, hogy ma már erről lehet és kell is beszélni minden szinten.

Itt van tehát két erő, a digitalizáció és a modern adománygyűjtési igény. Mit tehetünk, hogy megfeleljünk nekik? Hol vannak az új idők új dalai?

A Change Hungary 3 olyan digitális megoldást ad, amivel azokat érhetjük el, akik készpénzmentesen, gyorsan és modern megoldásokat keresve akarnak adakozni.

Mindegyik megoldásnál az adományozó a telefonját használja és megérinti vele a kártyát, a matricát vagy az automatát.

Az első megoldás a ContactPASS kártya.

A kártya segítségével az egyszeri adományozókat állandó adományozókká alakíthatjuk, elérhetjük azt, hogy az ügyünk mellé álljanak és megadják elérhetőségeiket, részt vegyenek a rendezvényeinken, értesüljenek az akcióinkról.

- feltehetünk rá egy előre megírt és megcímzett e-mailt, amit az adományozónak csak el kell küldeni. Sőt csatolmányt is rakhat hozzá, ha szeretne, akár a saját fényképét is.

-felrakhatunk egy WhatsApp elérhetőséget amivel a potenciális adományozó azonnal elkezdhet a szervezetünkkel cseteleni

-megadhatjuk a címünket, amire akár el is navigálhatjuk az adományozókat

-Facebook oldalak vagy Youtube videók linkjeit adhatjuk meg, amin kommentelésre és adataik megadására bíztathatjuk az adományozókat

-vagy csak megadjuk az egyik elérhetőségbekérő weboldalunkat

A második megoldásunk a DonationPASS matrica.

Mindent tud, amit a ContactPASS, de ez már adományokat is fogad.

-beállíthatjuk a pénzküldési adományozói aloldalt, ahol máris küldhetnek adományt a szervezetenek

-ha rendelkezünk adományvonallal vagy adomány sms küldési lehetőséggel, a matricán ezek is megadhatók, egy előre megírt sms formájában

-Bitcoint tárcát adható meg, előre beállított Bitcoin adományösszeggel

-vagy csak simán a számlaszámot is fel lehet tünteni

És mit tud a MultiPASS?

Mindent egyben. Egy olyan totem, amin bankkártyával és mobiltelefonnal adakozhatnak a támogatók. A terminálhoz egy bankszámla van bekötve, amit a Megrendelő határoz meg. Az utalások már a következő munkanap megjelennek és egy szoftver segítségével mindent esemény nyomonkövethető. A totem működéshez csak áramra van szükség, a Change Hungary pedig intézi a szállítást és a karbantartást és felrakhatunk rá ContactPASS vagy DonationaPASS matricát is.

Ne feledje az adományozónak közel (2-3 cm-re) kell tartani a telefonját a matricához, a telefonnak minden esetben bekapcsolva és feloldva kell lennie és az  kapcsolódást engedélyezni kell ( ez az Apple készülékeken automatikus).  A matricát és a kártyát bármire fel lehet helyezni, akár a régi perselyre is, de berakható bármilyen szórólapba vagy plakátba is.

Ha érdekel az, hogyan működik ez az új adományozási forma, kérd ingyenes Start csomagunkat ITT.

Köszönettel:

Fodor Gábor

Change Hungary

0036 31 787 8705

change@changehungary.com