Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.
Az álhírek problémáját mind a diákok, mind a tanárok jelentősnek látják, az oktatási rendszer ugyanakkor kevésbé képes kezelni ezt a jelenséget. Ennek fő okai a pedagógusok leterheltsége és a szakmai támogatás hiánya. A Political Capital, a Social Development Institute – a Heinrich Böll Alapítvánnyal együttműködésben – 2019 folyamán megvalósult kutatásának az volt a célja, hogy megismerjük a tanárok és a 16-24 éves fiatalok véleményét, tapasztalatait a tudományos ismeretekkel és közéleti témákkal kapcsolatos álhírekről, a jelenség mértékéről, az álhírekkel szembeni fellépés lehetséges módjairól, valamint az ezzel kapcsolatos tanári igényekről.

A kutatás főbb pontjai, röviden itt érhetők el honlapunkon.

A teljes tanulmány pedig innen tölthető le (pdf, 2 721 KB).