Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma 2019 októberében kiválasztotta a 2020-as év országos társadalmi célú kampányának témáját. A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium ezúttal az élelmiszerpazarlás csökkentését választotta témául. A pályázatot a magyar Élelmiszerbank Egyesület nyújtotta be és a Well Reklámügynökség vállalta a kampány kreatív feladatainak elvégzését.

Az Alapítvány 2019-ben egy mini-kampányban kérte az ország lakosságát, hogy javasoljon témát. A kampány hatására jelentősen megugrott a beérkezett témajavaslatok száma, így a témaválasztás idén még nehezebb volt a Kuratóriumi tagok számára, de végül egyhangú szavazással döntöttek.

„Ez a téma mindannyiunkat érint, a társadalom egészét”- tette hozzá Novák Péter. Csányi Sándor hangsúlyozta, hogy „az élemiszerlánc minden fázisában, így a termelésben, a kereskedelemben, a vendéglátásban is keletkezik élelmiszerfelesleg. De mi elsősorban a Médiaunió szlogenjéből, a „Rajtad is múlik!” gondolatból kiindulva a magyar emberekhez szeretnénk szólni ebben a kampányban.” Csak Magyarországon 1.8 millió tonna élelmiszerfelesleget termelünk, ami társadalmi és etikai problémát jelent, de fenntarthatóság szempontjából is számos kérdést vet fel.

szerző: Bicsérdi Ádám

forrás, teljes cikk: kreativ.hu