Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A hírlevél fontos kommunikációs eszköz, amellyel a munkátok iránt érdeklődő emberekkel tudjátok tartani a kapcsolatot: be tudtok számolni nekik a főbb történésekről a szervezetetek és az általatok támogatott közösségek életében. Alkalmas lehet adománygyűjtésre is, de alaposan át kell gondolni, hogy milyen gyakran és miben kéritek a segítségüket.

Mindenképpen érdemes minden veletek kapcsolatba kerülő embert feliratkoztatni a hírleveletekre, de figyelnetek kell arra, hogy mindenki könnyen leiratkozhasson, illetve az adataik kezelésével kapcsolatban is jó, ha szakember segítségét kéritek.

A szervezetek többsége a havi hírlevelet preferálja, de vannak a szektorban heti hírlevelek is, illetve sokan használják ezt a csatornát pusztán alkalmilag vagy negyedévente is. Használata függ a támogatói közösségtől is, hiszen a fiatalabbak inkább a közösségi médián követik az eseményeket, míg egy konzervatívabb támogatói közösség akár a postai levélben való kommunikációt is preferálhatja az emaillel szemben. Minden esetben érdemes végiggondolni a közösség mellett a saját kapacitásotokat is. Egy hírlevél összeállítása a mailchimp vagy hasonló szolgáltató segítségével egyszerű, de pl. 2000 cím felett már pénzbe kerül.