Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A nonprofit szervezet esetében három fő célcsoportot különböztetünk meg:

  • az ügyfeleket/klienseket,
  • a támogatókat,
  • az önkénteseket.

1. Első lépésként el kell döntenünk, hogy ezek közül melyiket vesszük célba a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal.

2. Az adott célcsoporton belül szegmentumokat  (alcsoportokat) kell létrehoznunk, hiszen egy-egy termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal nem tudjuk minden ügyfelünk igényét kielégíteni. A célcsoportokat feloszthatjuk például az alábbi kritériumok alapján

  • demográfiai (kor, nem, stb.)
  • társadalmi (végzettség, munkahely, stb.)
  • földrajzi (lakóhely)
  • pszichológiai (érdeklődés, értékrend, hobbi, stb.)

3. Az alcsoportok meghatározása után el kell döntenünk, hogy melyiknek akarunk szolgáltatást nyújtani.