Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy
naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult
információk korábbi bejegyzéseinkben.
A nonprofit szervezet esetében három fő célcsoportot különböztetünk meg:
- az ügyfeleket/klienseket,
- a támogatókat,
- az önkénteseket.
1. Első lépésként el kell döntenünk, hogy ezek közül melyiket vesszük célba a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal.
2. Az adott célcsoporton belül szegmentumokat (alcsoportokat) kell létrehoznunk, hiszen egy-egy termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal nem tudjuk minden ügyfelünk igényét kielégíteni. A célcsoportokat feloszthatjuk például az alábbi kritériumok alapján
- demográfiai (kor, nem, stb.)
- társadalmi (végzettség, munkahely, stb.)
- földrajzi (lakóhely)
- pszichológiai (érdeklődés, értékrend, hobbi, stb.)
3. Az alcsoportok meghatározása után el kell döntenünk, hogy melyiknek akarunk szolgáltatást nyújtani.