Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy
naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult
információk korábbi bejegyzéseinkben.
A Tesco vásárlói 200 forint névértékű adománygyűjtő kuponok megvásárlásával október 13-november 1. között közel 19 millió forintot gyűjtöttek össze a vörösiszap katasztrófa áldozatai javára.
Az adományokból befolyt összeg elosztását a Magyar Vöröskereszt végzi majd.
Saját, több millió forint értékű azonnali élelmiszer és tisztítószer adománya után a Tesco a vásárlókkal összefogva országos gyűjtési akciót indított a vörösiszap által elöntött településeken élők javára.
Az áruházlánc az akció keretében mindenki számára lehetővé tette az egyszerű és gyors segítségnyújtást.
Október 13-november 1. között kétszáz forint névértékű kuponok kerültek kihelyezésre a kasszáknál, amelyeket a pénztárosoknak átadva a vásárlók bármekkora összeggel támogathatták a bajba jutottakat.
600 forint gyűlt össze, és több mint 90 000 vásárló segített a rászorultakon.
Az adományok elosztását a Tesco stratégiai partnere, a Magyar Vöröskereszt végzi majd.
”A Tesco üzleti tevékenységében kiemelt helyet foglal el a felelős vállalati magatartás. Saját adományainkon túlmenően idén már második alkalommal biztosítottunk azonnali és hatékony lehetőséget a vásárlóinknak arra, hogy segítsenek, először az árvízkárosultaknak, majd pedig a vörösiszap katasztrófa áldozatainak. Köszönjük a vásárlóinknak, hogy támogatták a bajba jutottakat, és büszkék vagyunk arra, hogy példaértékű összefogással segítettek katasztrófák idején” – mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.
A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és második legnagyobb brit befektetője. Itthon közel 22.000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat 16 éves magyarországi működése során eddig 110 hipermarketet nyitott, s mára piacvezetőként közel hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco Pénzügyi Partner többféle hitel- és biztosítási terméket kínál vásárlóinak.
A Tesco 2003-ban indította útjára „Az év támogatottja” elnevezésű kezdeményezését, amelynek keretében olyan alapítványok működését támogatja, amelyek hátrányos helyzetű embereken segítenek, vagy az ő helyzetük, életminőségük javítását célzó programokat, eseményeket szerveznek. 2010-ben az Ability Park lett „Az év támogatottja”. Az Ability Park a fogyatékos emberek élethelyzeteit szórakoztató és játékos formában bemutató interaktív élménypark. Célja, hogy a látás-, hallás- és mozgássérült, autista és értelmi fogyatékos animátorok által bemutatott játékokkal segítse a fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedését és elfogadását. A Tesco és az Ability Park közös roadshow-t és versenyt indít 2010 szeptembere és 2011 júniusa között, amely tizenhat vidéki és egy budapesti áruházba jut el.
A Tesco elkötelezett a környezet védelme mellett. Folyamatosan növekszik zöld áruházainak száma; mind az újonnan épült üzletek, mind a régiek átalakításával korszerű, környezetbarát és energiatakarékos módszereket valósít meg (geotermikus energia, zöldtető, napkövető napkollektor használata, hűtő-fűtő közegek energiájának visszanyerése stb.). A Tesco célja, hogy 2020-ra nominálisan a felére csökkenti épületeinek károsanyag-kibocsátását a 2006-os bázisévihez képest. Magyarországon elsőként vezette be száz százalékban lebomló bevásárlótáskáit, sőt visszaváltható „örökzöld” táskák is elérhetőek a pénztáraknál, melyeket csak egyszer kell megvásárolni – ezt követően ugyanis megrongálódás vagy elhasználódás esetén a vásárló kérésére ingyen kicserélik azt, a leadott használt szatyrot pedig újrahasznosítják. A Tesco kínálatában további tartós táskák találhatók, amelyek erősek, számtalanszor használhatók, élettartamuk végén pedig újrahasznosíthatók – remek alternatívái tehát az eldobható nejlonszatyroknak.