A Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara ChainReaction projektjét a Kamara tagjainak vállalati felelősségvállalással foglalkozó szakemberei hozták létre, hogy a résztvevők szervezett formában osszák meg egymással a területen meglévő tudást, tapasztalatot, akadályokat és ötleteket merítsenek egymás munkájából. A március 30-i rendezvény célja sem volt más, a téma azonban a vállalati önkéntességre összpontosult.
A szemináriumot a rendezvénysorozat fővédnöke, Greg Dorey brit nagykövet nyitotta meg, aki elmondta, hogy az Egyesült Királyságban a kormány elismeri és támogatja az önkéntességet. Az önkéntesség nem pusztán a társadalom egészére van jótékony hatással: az aktív programmal rendelkező cégeknél lojálisabbak és elégedettebbek a dolgozók, a potenciális munkavállalók szívesebben választanak ilyen munkahelyet, és "a munkaadók 70 százaléka nagy valószínűséggel szívesebben alkalmaz olyasvalakit, akinek van önkéntes munkában szerzett tapasztalata".
Mikola Gergely, a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara elnöke elmondta, hogy a Kamara stratégiai célkitűzései közé tartozik, hogy a "vállalati felelősségvállalás nagyobb jelentőséggel bírjon a vállalati hierarchiában. Ez alapjául szolgál két másik stratégiai célkitűzésüknek, amelyek Magyarország gazdasági versenyképességének növelésére és az ország befektetői megítélésének javítására irányulnak.
A rendezvény főtámogatója a Vodafone, amely jó példaként szolgál a felelősségvállalás népszerűsítésében. A Vodafone az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) szakembereivel dolgozik együtt az adminisztráció, és a vonatkozó adózási tanácsok terén, valamint a vállalati dolgozóknak is segítenek, hogy eldöntsék, milyen önkéntes munkát szeretnének végezni. F. Tóth András, az ÖKA igazgatója felvázolta Önkéntesség Európai évének négy fő célkitűzését, első helyen megjelölve a népszerűsítést és az ismertség növelését. Ezen felül "jobbá kell tenni a szervezést. Az emberek szeretnének önkéntes munkát végezni, de kevés az erre igazán felkészült fogadó szervezet. Jobb támogatói környezet kialakítására is szükség van; az önkéntesség szempontjából is nagyon fontos a megfelelő törvényi és pénzügyi környezet. A negyedik cél pedig az önkéntes munkát végző egyének, szervezetek, és vállalatok elismerése."
A vállalati önkéntességben az első lépés egy tevékenységi keret meghatározása, és annak kidolgozása, hogy hogyan vonják bele és támogassák az önkéntességre nyitott kollégákat. A Vodafone dolgozói negyedévente egy munkanapot tölthetnek önkéntes munkával, amely nem a szabadságuk terhére megy, hanem letöltött munkanapnak számít. Egyének és csoportok is pályázhatnak anyagi támogatásra.
Lakatos Péter, a Vodafone márkáért és kommunikációért felelős stratégiai vezérigazgató-helyettese elmondta, hogyan tették az önkéntességet a vállalati alapstratégia részévé. Lakatos ismertetett néhány a Vodafone Magyarország által támogatott tevékenységet, pl. a városi kertészkedést, amelynek keretében egy szervezet kis zöld területeket, veteményes kerteket hoz létre, élhetőbbé téve ezzel a belvárosi közeget. Másik két ilyen projektjük egy együttműködés középiskolás diákokkal hátrányos helyzetű tanulók segítésére, valamint egy iparművész kezdeményezése, aki mozgássérült felnőtteknek oktatja igényes ajándéktárgyak elkészítést, amelyeket értékesítenek is.
A Vodafone egy másik projektben együttműködik a NANE-val (Nők a Nőkért egyesület) és a rendőrséggel, hogy egy ún. "pánikgomb" kifejlesztésével és rendelkezésre bocsátásával védelmet nyújtson a családon belüli erőszaknak leginkább kiszolgáltatott családtagoknak. A vállalat ugyanakkor részt vesz a Hungarian Business Leaders' Forum (HBLF) ROMASTER elnevezésű programjában, amelynek keretében egy mentort biztosítanak négy tehetséges roma származású középiskolai tanulónak, akik a vállalat anyagi támogatásában részesülnek és szakmai tapasztalatot is szerezhetnek. Az északi-magyarországi árvizek idején pedig a dolgozók jelezték, hogy önkéntes munkával segítenék a károsult területeken élőket.
forrás: marketinginfo.hu