Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Az alábbi felsorolás tartalmazza az üzleti terv által érintett főbb témákat:

1. Piackutatás: Miután pontosan meghatároztuk, hogy milyen terméket/szolgáltatást kívánunk értékesíteni, meg kell vizsgálnunk a következő kérdéseket:

  • Van-e piaci kereslet a termékünk/szolgáltatásunk iránt? Ha igen, körülbelül mekkora? Kik a vevőink?
  • Kik nyújtanak még ilyen/hasonló termékeket/szolgáltatásokat? Mitől lehetünk versenytársainknál vonzóbbak a vevők szemében?
  • Hogyan érjük el termékünkkel/szolgáltatásunkkal a vevőinket?

2. Működés tervezése:

  • Hogyan fogjuk működtetni a vállalkozást? Ha terméket állítunk elő, hogyan szervezzük meg a termelési folyamatot? Milyen gépek/infrastrukturális beruházások szükségesek?
  • Milyen emberi erőforrásra van ehhez szükségünk?
  • Mindezek mennyibe fognak kerülni?

3. Pénzügyi elemzés: A piackutatás és a szervezeti kapacitások alapján mennyi bevételre számíthatunk? Mekkora értékesítési volumen valószínűsíthető? Mennyi az értékesítés költsége?
A  bevételek és a költségek aránya hogyan alakul? Előreláthatólag mikor válik nyereségessé a vállalkozás? Milyen forrásokból oldjuk meg a finanszírozást?

4. Kockázatelemzés: Melyek a vállalkozás potenciális kockázatai, melyekre érdemes odafigyelnünk (pénzügyi, gazdasági környezet változása, belső kockázatok)? Hogyan tudjuk a hatásukat minimalizálni?

5. Összegzés: a potenciális problémákat és lehetőségeket figyelembe véve megvalósíthatónak tűnik-e a vállalkozás? Ha igen, hogyan, milyen stratégiák alkalmazásával érdemes belevágni?