Munkahelyi Önkéntesség Díjat nyert a Magyar Telekom

2011. január 21.

A Magyar Telekom civil stratégiai partnerével közösen indított Jövő/Menő programja elnyerte a magyarországi Munkahelyi Önkéntesség Díjat - tudatta a cég sajtóközleményében.

Az Európai Bizottság által meghirdetett "2011 - Az Önkéntesség Európai Éve" egyik kiemelt programja az Európa 22 országában lezajló munkahelyi önkéntességi pályázat, amelynek célja a leginnovatívabb és leghatékonyabb önkéntességi projektek megismertetése, valamint nemzeti és európai szintű elismerése.

Ennek részeként hirdette meg a HBLF a Munkahelyi Önkéntesség Díj pályázatot minden olyan magyarországi vállalat részére, amely - mérettől függetlenül - munkahelyi önkéntességi programot vezetett be annak érdekében, hogy javítsa a munkavállalási nehézségekkel küzdő emberek foglalkoztathatósági esélyeit.

A díjat három kategóriában hirdették meg Magyarországon: nagyvállalati, kisvállalati és új belépő (közelmúltban indított) munkahelyi önkéntességi programokkal lehetett pályázni. A szakmai zsűri döntése alapján a Magyar Telekom és civil stratégiai partnere, a Szívlapát Alapítvány 2010-ben indított közös programja, a Jövő/Menő a nagyvállalati és az új belépő kategórában egyaránt elnyerte a Munkahelyi Önkéntesség Díjat. Ennek köszönhetően mindkét kategóriában a Jövő/Menő program képviseli Magyarországot a pályázat európai szintű fordulójában.

A 2010-ben indult, háromévesre tervezett Jövő/Menő program célja, hogy egy kiválasztott terület - a Borsod megyei, mintegy 15 ezer lakosú Mezőcsát kistérség - életén keresztül mutassa be a fenntartható fejlődés megvalósulási lehetőségeit, a helyi társadalom bevonásával, közösségi programok és műsorok sorozata keretében. Erre a térségre azért esett a választás, mert kiemelten hátrányos helyzetű - a magas munkanélküliség, a szakorvosi ellátás hiánya és a turizmusból származó alacsony jövedelem mellett a digitális elmaradottság is jellemzi.

Az együttműködésen alapuló projektben fontos szerepet játszik a társadalom, a környezet és a gazdaság harmonizációjának megismertetése - lokális keretek között, de globális értékrend mentén. A gyakorlati magvalósítás és a programok áttekinthetővé és érthetővé teszik a fenntarthatóság jelentését, és egyúttal a helyi lakosokat is közösséggé kovácsolhatják.

A Jövő/Menő program kezdete óta a Magyar Telekom mintegy 160 önkéntese 250 önkéntes napot dolgozott a rendezvényeken. A programsorozat önkénteseihez közel 200 nem Telekom alkalmazott önkéntes is csatlakozott, akik elsősorban a különféle fesztiválokon szervezett megjelenések kapcsán jelentkeztek.

A Jövő/Menő program négy rendezvénysorozat köré szerveződik. A Digitális Híd Fest keretében a Magyar Telekom önkéntesei az internet használatára tanítják a települések lakosait, ezzel is elősegítve a digitális felzárkózást. A kísérő programok sorában Novák Péter és a kulturpart.hu stábja tehetségkutató versenyt is szervez, amelynek nyertesei fellépési és internetes megjelenési lehetőséget kapnak.

A Helyi termék képzéssorozat célja az ismeretterjesztés mellett egy virtuális helyi piac létrehozása, ahol a helyi termelők és a fogyasztók könnyebben egymásra találhatnak, és ez elindíthatja a helyben előállított termékek felértékelődését. Az ingyenes Médiasuli tanfolyamon a televíziózás, az újságírás, az internet iránt érdeklődő fiatalokat képeznek ki, akik az országos sajtónak hírt adhatnak a kistérség történéseiről és a program eredményeiről.

A Jövő/Menő ErőNyerő nevű megújuló energiaforrás műhely fő célja az alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos tudás elterjesztése. Szakemberek, valamint a Magyar Telekom önkénteseinek segítségével számos egyszerű és olcsó, megújuló energiahordozóra épülő megoldást ismerhetnek meg az érdeklődők, amelyekkel nem csupán a környezetünkért tehetünk és az energiaszámlánkat csökkenhetjük, hanem közvetett módon a lakosok egészségügyi helyzetét és életminőségét is jelentősen javíthatjuk.

 

forrás: HRportál


Címkék
vállalatok, egészségügy, munkáltatás, adományozás