Forrásszervezés
Forrásszervezés
Adománygyűjtési stratégia


504



Az adománygyűjtés lényege, az adomány kérése. Mielőtt nekivágunk, érdemes végiggondolni kitől, mire és mikor kérünk. Ezután tudjuk majd meghatározni, hogyan, azaz milyen módszert és kommunikációs csatornákat alkalmazva fogunk neki egy adománygyűjtésnek.

Ha még sosem foglalkoztál adománygyűjtéssel, most vágnál bele, akkor ez egy nagy lépés a szervezet és munkatársai, önkéntesei életében.

Elsőként mindenképp gondoljátok lehetőleg közösen végig, hogy kik azok, akik körülöttetek vannak és kik azok, akik érdeklődhetnek ügyetek, tevékenységetek, szervezetetek iránt. Kik azok, akiknek fontos lehet, amit tesztek, bevonhatóak a szervezet életébe. Emellett azt is érdemes végiggondolnotok vannak-e olyanok, akár vállalatok, szervezetek, intézmények, akár magánemberek, híres emberek, akiket nem látnátok szívesen támogatóitok között, nem szívesen fogadnátok el tőlük adományokat.

Ha mindez megvan, jöhet a következő lépés, mik azok az ügyek, célok, tevékenységek, amelyek ezeknek az embereknek, szervezeteknek tényleg érdekesek lehetnek szervezetetek tevékenységei közül. Majd annak felmérése, eldöntése következik, fogadtok-e 1%-ot, vajon rendszeresen vagy eseti jelleggel szeretnétek, tudtok gyűjteni.

És már meg is vannak az adománygyűjtéshez kapcsolódó üzenetetek megfogalmazásához szükséges információk!

Persze még számtalan kérdés vár megválaszolásra, mielőtt szervezetetek kitűzi adománygyűjtési céljait és kiválasztja az alkalmas eszközöket, többek között a kommunikációs lehetőségeitek és humánerőforrás kapacitásotok felmérése, annak megfogalmazása, milyennek látják szervezeteteket és mit szeretnétek elérni ezen a területen (branding), hazai és nemzetközi adománygyűjtési trendek megfigyelése. Ha elbizonytalanodtok szakértőink állnak rendelkezésetekre, támogatják a stratégiai folyamatot, a kérdések megválaszolását.

Rutinosabb adománygyűjtő szervezetként használhattok más megközelítést is a stratégiátok megtervezéséhez. Kiindulhattok abból, amit már elvégeztetek, megfigyelve a legfrissebb trendeket a korábbi évek adománygyűjtési tapasztalatai és adományozóitokról összegyűlt adatok elemzése jó alap lehet egy stratégia megújítására, vagy új kialakítására. Gondolkodhattok abban is, hogy szervezeti működés, fenntarthatóság szempontjából közelítitek meg a stratégiai kérdések megválaszolását. Felméritek a szervezetetek tevékenységét, megfogalmazzátok terveiteket, mindehhez forráslehetőségeket rendeltek, és ebbe illesztitek be az egyéni adománygyűjtés módszereit. Ez esetben is érdemes adománygyűjtésben jártas szakértőt bevonni a tervezésbe, külső tapasztalatot, rálátást bevonva a folyamatba.

frissítve: 2018.06.08.




Hír
Az eddigi ötről tíz százalékra emelkedik a civil szervezetek adományok után igényelhető normatív támogatása, amelyre hétfőtől lehet pályázni.
Hír
Épp száz éve, hogy meghalt Andrew Carnegie iparmágnás, a világ talán legnagyobb, jótékonykodó modern milliárdosa, aki legszívesebben bevezette volna a 100 százalékos örökösödé ...
Címkék