Adományozói kapcsolattartás

Forrásszervezés


Megnyerni egy adományozót a szervezeted számára igen komoly feladat, megtartani azonban odafigyelést és rendszerességet igényel. Ez jó hír, hiszen ez már csak rajtad múlik. A fundraisinggel foglalkozó szakértők egyetértenek abban, hogy sokkal nehezebb mindig új adományozókat gyűjteni egy-egy kampányhoz, mint mozgósítani a már meglévőket, és ezek mellé újabbakat szerezni.

Ezért aztán az adományozóra különös körültekintéssel kell figyelni, és minél melegebben tartani a kapcsolatot közöttetek. Ennek számos összetevője van onnantól kezdve, hogy sikeresen becsatornáztad valamelyik elérhetőségét, azon keresztül, hogy színes és élvezetes információkkal lásd el a tevékenységetekről, odáig, hogy pontosan tudd, mikor, mennyit, mire adott neked és jelezni tudd számára a projekt állását, a köszönetet, vagy az újabb szükségedet.

A kapcsolattartás fontos eleme a hála kifejezése, és a közös siker kommunikációja. Legalább ilyen fontos a beszámoló, nem csak a szervezet aktuális helyzetéről és kihívásairól, hanem konkrét projektekről való elszámolás az adományozók felé. A pénzügyi beszámoló és a megvalósulás dokumentációja elengedhetetlen a bizalom fenntartásához, és nem utolsó sorban remek alkalom a sikerkommunikációra.

kapcsolattartás módjait, lehetőségeit jogszabályi rendeletek korlátozzák, így mielőtt belefogsz, mindenképp járj utána.

frissítve: 2018.06.08.



Címkék: adatbázis, adománygyűjtés