CivilTech
Forrásszervezés
Forrásszervezés
Door to door adománygyűjtés


337



A ‘kopogtatós’ módszer a nehéz műfajok közé tartozik az adománygyűjtési módszerek között, hiszen az emberek magánszférájába lép be az adományozó azzal, hogy a lakásuk ajtajában jelenik meg, rendszerint hívatlanul. Legalább olyan habitust és felkészítést igényel, mint az utcai adománygyűjtés, és érdemes felkészíteni a gyűjtőt igen kellemetlen helyzetek kezelésére is. Ugyanakkor sok embernél hatékony, hiszen az otthonában biztonságban érzi magát, így esetleg könnyebben megnyílik, könnyebben alakít ki szoros kapcsolatot a gyűjtővel vagy a szervezettel. Pontosan ezért ennél a módszernél kiemelt szerepe van annak, hogy a beszélgetést és sikeres adományozást követően hogyan folytatjátok a kapcsolattartást, hogyan vezetitek az adományozói adatbázist.

Az ‘ajtós’ helyzetekben a gyűjtőtöknek gyorsan kell felmérnie a helyzetet, és annál is gyorsabban döntenie arról, hogy milyen spílt használ (előre megírt forgatókönyvet, szöveget mond el), mire lehet esélye az adott embernél, így elengedhetetlen a jó emberismeret, akár tapasztalati, akár érzékenységi alapon.

Érdemes alaposan átgondolnotok a doord to door kampányotok helyszínét olyan szempontból, hogy a szervezetetek támogatói melyik környéken élhetnek, és nem utolsó sorban onnan is, hogy hol lesznek biztonságban az adománygyűjtőitek. Sok esetben biztonságosabb párban kiküldeni a gyűjtőket, azonban ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy együtt kell bekopogniuk valahova, csak jó, ha látó/hallótávolságban dolgoznak egymástól vagy valamilyen előre megbeszélt mintázatban, ahol időről időre találkoznak, hogy kiderüljön, ha valakivel baj történt, illetve meg tudják beszélni egymással az élményeket. Az útvonalterv nem csak emiatt, hanem a hatékonyság miatt is fontos, hiszen ez sok munkaórát követelő módszer.

Kiemelten kell ügyelnetek a jogszabályi előírások pontos betartására is, és erre fel kell készítenetek adománygyűjtöiteket is. Érdemesebb rendszeres adományozók gyűjtésére bevetni ezt a formát, és nem helyben kérni pénzadományt (adománygyűjtő láda használatával) , de mindkét lehetőség nyitva áll előttetek.

frissítve: 2018.06.08.




Hír
Az elmúlt napokban ismételten több bejelentés érkezett az Országos Bírósági Hivatalba (OBH), miszerint a Civil Marketing Kft. nevében a civil szervezetek képviselőit telefonon ...
Hír
Az eredmények a NEA honlapján érhetőek el
Hír
Nem sikerült megállapodni a Norvég Alapról.
Hír
A Facebook májusban szigorú átláthatósági szabályokat vezetett be a politikai hirdetésekre vonatkozólag, melyek azonban akár visszaélésekre is lehetőséget adhatnak.
Hír
Több mint 400 millió eurót (127,7 milliárd forint) gyűjtött össze a párizsi Notre-Dame helyreállításához a francia kulturális minisztérium által a magánemberek és vállalatok a ...
Címkék