Kommunikáció
Kommunikáció
Miért fontos a külső kommunikáció?


6458


A szervezet számára a külső kommunikáció létfontosságú. Első találkozási felület a szervezet célcsoportjával, a lehetséges adományozókkal. Szervezeti kultúránkat, gondolkodásunkat jelenítheti meg.

A szervezetek számára a külső PR lehetőséget ad arra, hogy:

  • az ismertségüket és elismertségüket növeljék
  • a társadalmi hasznosságukat szélesebb körben bemutathassák
  • képesek legyenek informálni, meggyőzni a célcsoportjaikat a számukra fontos ügyekről
  • olyan környezetet hozzanak létre, ami megkönnyítheti a forrásteremtést.

A nonprofit külső kommunikációs tevékenység területei:

  • szervezeti PR, vagyis a szervezet népszerűsítése
  • marketing PR, vagyis a szervezet termékeinek, szolgáltatásainak népszerűsítése
  • szakmai kapcsolatok ápolása
  • kormányzati, önkormányzati kapcsolatok
  • közösségi kapcsolatok
  • kapcsolat az ügyfelekkel, kliensekkel
  • támogatói kapcsolatok
  • sajtókapcsolatok
  • lobby tevékenység
  • kríziskommunikáció, válságkezelés

Gyakorlati feladatok a külső kommunikációs tevékenység keretében:

  • kommunikációs stratégia kidolgozása
  • kommunikációs tervek és költségvetések kidolgozása
  • arculattervezés és építés
  • monitoring (közvélemény, sajtó, szektor, törvénykezés, stb.)
  • kríziselhárítás kommunikációs feladatai
  • rendezvényszervezés
  • kommunikációs anyagok gyártásához kapcsolódó tevékenységek
  • sajtókapcsolatok szervezése
  • kapcsolatszervezési feladatok

A külső PR estében, akárcsak a belső kommunikációnál, több célcsoportot különböztetünk meg. Ezen célcsoportok a szervezetek tevékenységi körei szerint változhatnak, és eltérő fontosságúak lehetnek.

Lehetséges célcsoportok:

  • a szolgáltatást igénybe vevő kliensek
  • más civil szervezetek
  • jelenlegi és potenciális adományozók
  • törvényhozó testületek
  • minisztériumok, önkormányzatok
  • helyi közösségek
  • véleményvezérek
  • média képviselői
  • potenciális munkavállalók és önkéntesek

A hatékony külső kommunikáció érdekében – a belső kommunikációhoz hasonlóan – a kommunikációs célok azonosítása után az egyes célcsoportjaink szokásaihoz, elvárásaihoz kell igazítanunk az üzeneteket, a kommunikációs csatornákat és eszközöket.

A külső kommunikáció lehetséges eszköztára:

  • levelek, feljegyzések, beszámolók, állásfoglalások, felhívások
  • viták, felszólalások, előadások, interjúk
  • rendezvények (konferenciák, fórumok, szakmai műhelyek, tréningek, nyílt napok, adománygyűjtő események, kiállítások, vásárok, road show stb.)
  • beltéri és közterületi hirdetőtáblák, plakátok, matricák
  • kiadványok (beszámolók, éves jelentések, prospektusok, brosúrák, szórólapok, meghívók, újságok, hírlevelek stb.)
  • adatbázisok
  • PR filmek
  • hirdetések
  • sajtómunka
  • szervezet honlapja, egyéb online PR eszközök (elektronikus hírlevelek, internetes fórumok, blogok, adatbázisok, linkgyűjtemények, chat, levelezőlisták, közösségi portálok, videomegosztó portálok, online sajtószoba stb.)


-------------------------------------

Ha kérdésére nem talált választ, ha valamilyen észrevétele van, és akkor is, ha hibát, hiányosságot észlel, feltétlenül írjon nekünk!




Hír
Minden eddiginél magasabb színvonalat képviseltek a Civil Díj 2018-as pályázatai, mely jól mutatja, hogy a civil szektor szakmailag mennyire megalapozott és hatékony munkát vé ...
Hír
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal mai napon közzétett adatai alapján komoly visszaesés történt az 1+1%-os felajánlásokban idén: alig 3 millió felajánlás érkezett a civil szervezete ...
Hír
Az szja 1%-os felajánlás civil kedvezményezett részére történő kiutalásának feltétele az is, hogy a szervezet a kiutalás időpontjában is megfeleljen a kedvezményezetti feltéte ...
Hír
A beszámolók a 2017. tárgyévre a PK-341, PK-342 illetve a PK-341p, PK-342p nyomtatványokon nyújthatóak be.
Hír
A 25 %-os támogatás elvonás sem található a törvényjavaslatban
Címkék