CivilTech
Kommunikáció
Kommunikáció
A célcsoport meghatározása, kiválasztása - mit kell tudni róla?


6701



A nonprofit szervezet esetében három fő célcsoportot különböztetünk meg:

  • az ügyfeleket/klienseket,
  • a támogatókat,
  • az önkénteseket.

1. Első lépésként el kell döntenünk, hogy ezek közül melyiket vesszük célba a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal.

2. Az adott célcsoporton belül szegmentumokat  (alcsoportokat) kell létrehoznunk, hiszen egy-egy termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal nem tudjuk minden ügyfelünk igényét kielégíteni. A célcsoportokat feloszthatjuk például az alábbi kritériumok alapján

  • demográfiai (kor, nem, stb.)
  • társadalmi (végzettség, munkahely, stb.)
  • földrajzi (lakóhely)
  • pszichológiai (érdeklődés, értékrend, hobbi, stb.)

3. Az alcsoportok meghatározása után el kell döntenünk, hogy melyiknek akarunk szolgáltatást nyújtani.




Hír
Minden eddiginél magasabb színvonalat képviseltek a Civil Díj 2018-as pályázatai, mely jól mutatja, hogy a civil szektor szakmailag mennyire megalapozott és hatékony munkát vé ...
Hír
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal mai napon közzétett adatai alapján komoly visszaesés történt az 1+1%-os felajánlásokban idén: alig 3 millió felajánlás érkezett a civil szervezete ...
Hír
Az szja 1%-os felajánlás civil kedvezményezett részére történő kiutalásának feltétele az is, hogy a szervezet a kiutalás időpontjában is megfeleljen a kedvezményezetti feltéte ...
Hír
A beszámolók a 2017. tárgyévre a PK-341, PK-342 illetve a PK-341p, PK-342p nyomtatványokon nyújthatóak be.
Hír
A 25 %-os támogatás elvonás sem található a törvényjavaslatban
Címkék