Kommunikáció
Kommunikáció
Miért fontos a belső kommunikáció?


12767


Minél nagyobb létszámú vagy térben kiterjedtebb a szervezet, annál tudatosabban felépített belső kommunikációra van szükség. A belső kommunikáció elengedhetetlen feltétele a szervezet összehangolt, egységes képet sugárzó hatékony működésének.

A megfelelően tervezett és végrehajtott belső PR munka lehetővé teszi többek között:

  • a munkatársak és önkéntesek azonosulását a szervezet küldetésévelés céljaival
  • a hatékonyabb munkavégzést
  • a hatékonyabb belső információáramlást
  • a jó munkahelyi légkör megteremtését
  • a munkatársak megtartását
  • a szervezet vezetésének hatékony kommunikációs támogatását
  • a szervezet külső megítélésének, hírnevének alakítását

Ráadásul a belső kapcsolatok megfelelő menedzselése a hosszú távon eredményes külső kommunikáció egyik kiindulópontja.

A sikeres belső kommunikáció egyik alapfeltétele, hogy mindenki ismerje és elfogadja a szervezet küldetését. A belső PR munka szervezésénél a szervezeti kultúra és küldetés figyelembevételével érdemes átgondolni és meghatározni többek között:
 

  • a tevékenység felelősét és felelősségi körét
  • a kommunikációs célokat a stratégia célok és a helyzetelemzés, háttéranalízis eredményeinek figyelembevételével
  • a célcsoportokat
  • a célcsoportok igényeihez igazodó üzeneteket, kommunikációs eszközöket, csatornákat
  • a szükséges dokumentációs hátteret
  • feladatterveket
  • időterveket
  • költségterveket
  • értékelés, visszacsatolás elveit és módszereit

A hatékony belső kommunikáció érdekében minden egyes célcsoportnak testre szabott, a kommunikációs szokásaikhoz, a használt kommunikációs csatornákhoz illeszkedő üzenetet kell közvetítenünk.

A belső kommunikáció célcsoportjai:

  • munkatársak
  • szervezeti egységek
  • tagok, tagszervezetek
  • önkéntesek
  • döntéshozók (menedzsment, kuratórium vagy választmány)

A belső kommunikáció néhány lehetséges eszköze:

  • szervezeti megbeszélések, stábülések
  • belső továbbképzések
  • belső műhelymunka
  • fórumok
  • egyéni és csoportos értékelések
  • hirdetőtábla

Ahhoz, hogy a megfelelő kommunikációs eszközöket használjunk, elengedhetetlen a szervezeti kultúra és hagyományok ismerete, a szervezetben dolgozók kommunikációs szokásainak feltérképezése.

Ennek lehetséges módjai:

  • közös naptár
  • dobozok a papíralapú információk kezelésére
  • ötletgyűjtő dobozok
  • ötletbörzék
  • intranet
  • belső adatbázisok, dokumentációk
  • belső levelezőlisták, körlevelek
  • elektronikus vagy nyomtatott hírlevelek
  • belső újságok
  • orientációs csomag, amely az új dolgozókat igazítja el a szervezet életében
  • munkaidőn kívüli közös tevékenységek



-------------------------------------

Ha kérdésére nem talált választ, ha valamilyen észrevétele van, és akkor is, ha hibát, hiányosságot észlel, feltétlenül írjon nekünk!




Hír
Minden eddiginél magasabb színvonalat képviseltek a Civil Díj 2018-as pályázatai, mely jól mutatja, hogy a civil szektor szakmailag mennyire megalapozott és hatékony munkát vé ...
Hír
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal mai napon közzétett adatai alapján komoly visszaesés történt az 1+1%-os felajánlásokban idén: alig 3 millió felajánlás érkezett a civil szervezete ...
Hír
Az szja 1%-os felajánlás civil kedvezményezett részére történő kiutalásának feltétele az is, hogy a szervezet a kiutalás időpontjában is megfeleljen a kedvezményezetti feltéte ...
Hír
A beszámolók a 2017. tárgyévre a PK-341, PK-342 illetve a PK-341p, PK-342p nyomtatványokon nyújthatóak be.
Hír
A 25 %-os támogatás elvonás sem található a törvényjavaslatban
Címkék