Forrásszervezés
Forrásszervezés
Milyen módszerekkel érhetjük el a lehetséges vállalati adományozókat?


3120



A lehetséges vállalati adományozók felkeresése leggyakrabban személyesen (telefonon vagy személyes találkozón), vagy levélben történik. Bármelyik módszert is szeretnénk alkalmazni, előtte feltétlenül készüljünk fel az alábbiak szerint:

  • Keressük meg a kapcsolódási pontokat a vállalat és a szervezetünk között és gyűjtsük össze ezeket. A későbbiekben jól lehet ezeket hasznosítani a vállalattal történő kommunikációban (pl. közös értékek, helyi kötődés, azonos célcsoport stb.).
  • Igyekezzünk személyes kapcsolatokat kialakítani a potenciális adományozókkal. Hívjuk meg őket rendezvényeinkre, vonjuk be őket a szervezet tevékenységébe: a személyes élmények nagyobb bizalmat és kötődést alakítanak ki a szervezettel szemben. Nagyobb esélyünk lesz hosszú távú partnerkapcsolatok kialakítására, illetve a támogatások megszerzésére.
  • Állítsunk össze olyan anyagokat, amelyek a szervezet átláthatóságát, megbízhatóságát, hitelességét, működőképességét mutatják be: megjelent újságcikkek a szervezet tevékenységéről, szórólapok, brosúrák, közhasznúsági és éves jelentések, szakmai publikációk, kiadványok, alapító okirat, bírósági kivonat, ajánlólevelek, a szolgáltatásokat igénybe vevők, illetve külső szakértők értékelései, a tevékenységeket bemutató fényképek, filmek, a szervezet önkénteseinek, vezetőinek, munkatársainak rövid profilja stb. Ezek összeállításánál arra törekedjünk, hogy az anyagot 10-15 perc alatt átlapozva a vállalat színes, eredményeket is bemutató, hiteles képet kaphat a szervezetről. Természetesen ahhoz, hogy ezt meg tudjuk tenni, nekünk teljes körűen és az eredményekre koncentrálva kell dokumentálni a projektjeinket egész évben, és ha van rá alkalom, megjelenni a sajtóban, vagy más módon hírt adni, nyilvánosságra hozni a tevékenységünkről (pl. rendezvényeken). A folyamatos jelenlét biztosítja, hogy az emberek tudomást szerezzenek tevékenységeinkről, nevünk ismerősen csengjen, bizalmat keltsen.
  • Gondoljuk át, hogy mit tudunk nyújtani a támogatásért cserébe, illetve hogy miért érdemes támogatni a programunkat: a vállalatok a támogatás odaítélésénél szívesen veszik, ha a civil szervezet tud biztosítani valamiféle kommunikációt a támogatóról. Gondoljuk végig, hogy mi milyen megjelenést tudunk biztosítani a támogatónknak (pl. honlap, szórólap, plakát, molinó stb.). Vannak olyan ügyek, amelyeknek nincs médiavisszhangjuk, nem lehet számukra megjelenést biztosítani: ezekben az esetekben koncentráljunk arra, hogy milyen más előnyt jelenthet a vállalat számára a támogatás: presztízsérték, jó hír, célcsoportok elérése, egy adott vállalat számára fontos társadalmi probléma megoldása stb.
  • Állítsuk össze a program részletes ütemtervét és költségvetését. Indokoljuk meg az egyes költségvetési sorokat, és tüntessük fel az eddig összegyűjtött források összegét. Írjuk le konkrétan a lehetséges támogatási formákat, melyek közül a vállalat kiválaszthatja a neki legtesthezállóbbakat.

A fentieket is átgondolva írjuk meg, illetve dolgozzuk át a támogatandó program, projekt ismertetőjét az adott támogatóra szabva.

frissítve: 2012.03.30.




Hír
Az eddigi ötről tíz százalékra emelkedik a civil szervezetek adományok után igényelhető normatív támogatása, amelyre hétfőtől lehet pályázni.
Hír
Épp száz éve, hogy meghalt Andrew Carnegie iparmágnás, a világ talán legnagyobb, jótékonykodó modern milliárdosa, aki legszívesebben bevezette volna a 100 százalékos örökösödé ...
Címkék