A kampányok során jelentkező problémák a hatalmi egyensúlyban gyökereznek: ki rendelkezik vele és ki nem. Ki hozza a döntéseket, és kiket érint. Akinek hatalma van - a szükséges befolyással és erőforrásokkal - az cselekszik. Az új technológiák a hatalomhoz való hozzáférést is új alapokra helyezik, és az átlagembereknek is hatékony eszközt adnak a kezükbe a cselekvéshez.
A hatalom régi rendszere
A 21. század előtti hatalom jelzője leginkább az, hogy domináns. A királyok, a kormány, a nagyvállalatok felső vezetése, a hadsereg, sőt még egyes akadémiai intézmények is a régi hatalom példái lehetnek. A domináns hatalom képviselői hatalmuk megtartása miatt ki akarja zárni a hatalom köréből mindazokat, akik nem rendelkeznek vele. Minél nagyobb hatalommal rendelkeztek, annál jobban tudták irányítani a körülöttük lévő világot. A hatalom régen:
- kevesek kezében van és kevesen tartják meg,
- az egyenlőtlenségen és a hierarchián alapul,
- zárt, megközelíthetetlen és a vezetők által irányított,
- egyirányú kommunikációt használ, mint a parancsok, a rádió vagy a TV
A hatalom ilyen domináns megközelítésben elzáródik a nem privilegizált emberek elől, és nem ad nekik lehetőséget a változás kezdeményezésére.
A technológia szerepe a hatalom fogalmának újraértelmezésében
A kampánytevékenységeket sokáig a nagyobb civil társadalmi szervezetek végezték, amelyeknek személyzetük és erőforrásaik voltak a kulcsfontosságú döntéshozók befolyásolására irányuló kampányok kutatására, megtervezésére és megvalósítására A cselekvés lehetősége így kevesek kezében volt.
Ma azonban már mindenki hozzáférhet a kommunikációhoz, a szervezéshez és a forrásteremtéshez szükséges eszközökhöz. Az emberek tehát már nem várnak arra, hogy az intézmények kezdeményezzék és vezessék a változást. A technológiák új együttműködési formákat tettek lehetővé a változásért dolgozók számára. Ezen eszközök segítséget nyújtanak:
- az információk terjesztésében és a támogatókkal való kommunikációban,
- az emberek szervezésében (a közösségi médián keresztül értesíthetjük az embereket az eseményekről),
- a források előteremtésében (online crowdfunding kampányok indítása).
A hatalom új természete
...
Amennyiben kíváncsi vagy a cikk folytatására, azt ide kattintva tudod végigolvasni a Hive Mind oldalán.