A kampányok során jelentkező problémák a hatalmi egyensúlyban gyökereznek: ki rendelkezik vele és ki nem. Ki hozza a döntéseket, és kiket érint. Akinek hatalma van - a szükséges befolyással és erőforrásokkal - az cselekszik. Az új technológiák a hatalomhoz való hozzáférést is új alapokra helyezik, és az átlagembereknek is hatékony eszközt adnak a kezükbe a cselekvéshez. 

A hatalom régi rendszere

A 21. század előtti hatalom jelzője leginkább az, hogy domináns. A királyok, a kormány, a nagyvállalatok felső vezetése, a hadsereg, sőt még egyes akadémiai intézmények is a régi hatalom példái lehetnek. A domináns hatalom képviselői hatalmuk megtartása miatt ki akarja zárni a hatalom köréből mindazokat, akik nem rendelkeznek vele. Minél nagyobb hatalommal rendelkeztek, annál jobban tudták irányítani a körülöttük lévő világot. A hatalom régen:

  • kevesek kezében van és kevesen tartják meg, 
  • az egyenlőtlenségen és a hierarchián alapul, 
  • zárt, megközelíthetetlen és a vezetők által irányított, 
  • egyirányú kommunikációt használ, mint a parancsok, a rádió vagy a TV

A hatalom ilyen domináns megközelítésben elzáródik a nem privilegizált emberek elől, és nem ad nekik lehetőséget a változás kezdeményezésére.

A technológia szerepe a hatalom fogalmának újraértelmezésében

A kampánytevékenységeket sokáig a nagyobb civil társadalmi szervezetek végezték, amelyeknek személyzetük és erőforrásaik voltak a kulcsfontosságú döntéshozók befolyásolására irányuló kampányok kutatására, megtervezésére és megvalósítására A cselekvés lehetősége így kevesek kezében volt. 

Ma azonban már mindenki hozzáférhet a kommunikációhoz, a szervezéshez és a forrásteremtéshez szükséges eszközökhöz. Az emberek tehát már nem várnak arra, hogy az intézmények kezdeményezzék és vezessék a változást. A technológiák új együttműködési formákat tettek lehetővé a változásért dolgozók számára. Ezen eszközök segítséget nyújtanak:

- az információk terjesztésében és a támogatókkal való kommunikációban, 

- az emberek szervezésében (a közösségi médián keresztül értesíthetjük az embereket az eseményekről),

- a források előteremtésében (online crowdfunding kampányok indítása).

A hatalom új természete

...

Amennyiben kíváncsi vagy a cikk folytatására, azt ide kattintva tudod végigolvasni a Hive Mind oldalán.