A PÁLYÁZAT Lezárult! - JElenleg nem Lehet Pályázni!

A Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány, hazai mobil- és távközlési szolgáltatókkal (Magyar Telekom Nyrt., Telenor Magyarország Zrt., Vodafone Magyarország Zrt., Invitel Távközlési Zrt.) partnerségben működteti a „13600 – Adhat Vonal” adománygyűjtő hívószámot, melyen keresztül közhasznú szervezeteket támogathatnak az adományozók.

Az Adhat Vonal célja:

A 13600 - Adhat Vonal azért jött létre, hogy az adománygyűjtő szervezeteknek egy gyors, biztonságos, és átlátható adománygyűjtési lehetőséget biztosítson. E vonal, mivel a hazai mobil szolgáltatók, továbbá a T-Home és az Invitel által működtetett hálózatokból is elérhető, kiemelkedő lehetőséget biztosít az adománygyűjtő szervezetek számára azzal, hogy rendkívül széles körből kaphatnak adományokat.

Az Adhat Vonal működése:

A 13600 – Adhat Vonalon keresztül 100 szervezet támogatható az alábbi működési rendszer szerint: a 13600 telefonszám felhívása után az adományozók 00-99-ig számozott mellékek alapján azonosíthatják, hogy mely szervezetet kívánják a telefonhívás értékével (250 forint) támogatni.

A programban 2013 decemberétől, már SMS útján is lehet adományozni, adományokat fogadni.

A szolgáltatók a NIOK Alapítvány felé számolnak el az adományokkal, a NIOK Alapítvány pedig, mint adománygyűjtést közvetítő szervezet, a szolgáltatóktól kapott elszámolás alapján utalja tovább az adományokat a támogatott szervezet felé. A szolgáltatók a telefonhívások után híváskezelési díjat számolnak fel, melynek mértéke szolgáltatónként változó, de maximum a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendelete által rögzített összeg, jelenleg 15 Ft+Áfa.  A NIOK Alapítvány az elszámolt adományokból kezelési költséget nem von le, ugyanakkor a rendszer működtetésének érdekében a szervezetek havi díjat fizetnek az előző havi hívások darabszáma alapján:

0-1 000 db hívás/hó mennyiség esetén 5 000 Ft/hó,

1 001-3 000 db hívás/hó mennyiség esetén 15 000 Ft/hó,

3 001-5 000 db hívás/hó mennyiség esetén 25 000 Ft/hó,

5 001-7 000 db hívás/hó mennyiség esetén 50 000 Ft/hó,

7 001-10 000 db hívás/hó mennyiség esetén70 000 Ft/hó,

10 001 db hívás/hó mennyiség fölött 85 000 Ft/hó.

A pályázás feltételei:

Az NMHH 3/2011. (IX.26.) rendelete alapján a fenti lehetőség igénybevételére közhasznú szervezetek (alapítványok, egyesületek vagy akár nonprofit gazdasági társaságok) jogosultak. A 13600 – Adhat Vonal szám használatára az alábbi feltételek teljesülése esetén pályázhatnak:

Pályázati anyag:

  • Kitöltött Pályázati űrlap (doc/docx formátumban), amely lentebb letölthető. Ebben meg kell adni:
    • Adhat Adatlapjuknak linkjét, melyen becsatolták a legfrissebb közhasznúsági beszámolót
    • szervezetük tevékenységét (maximum 3000 karakterben)
    • milyen célra kívánják fordítani az Adhat Vonalon keresztül gyűjtött támogatást: szervezeti működésre vagy egyéb célra/projektre kérik a támogatást, ennek megfelelően írják le az adományok tervezett felhasználását, valamint röviden mutassák be a célt/projektet (maximum 1000 karakterben)
    • mennyi adományt sikerült 2013-ban (év végi zárás hiányában a 2012-es adatok) gyűjteniük, külön részletezve a magán és vállalati adományokból, valamint az 1%-ból befolyt összegeket
    • egy részletes kommunikációs tervet, hogy hogyan, milyen csatornákon szeretnék népszerűsíteni saját melléküket
  • Sikeres pályázati értesítés esetén, a szerződéskötéshez be kell majd küldeniük e-mailben:
    • 30 napnál nem régebbi bírósági kivonat szkennelt másolata (pdf. formátumban)
    • Szervezetük logója 130x130 pixel méretben (jpg. formátumban)

A pályázatnál az eddigi egyéni adománygyűjtési tapasztalatok és eredmények, az adománygyűjtési tervek, és az átláthatóságra való törekvést vizsgáljuk kiemelten.  Előnyt élveznek azok a szervezetek

  • amelyek a lehető legszélesebb körben gyűjtenek adományokat,
  • amelyek részletes, reális országos kommunikációs tervvel rendelkeznek
  • amelyek jelezték az Adománygyűjtő Szervezetek Etikai Kódexéhez való csatlakozási szándékukat, vagy már elfogadták azt. (Részletek: atlathatosag.eu)

A kitöltött Pályázati űrlapot e-mailben kell elküldjék az adhatvonal@niok.hu címre.

Határidő:

2014. 04. 13. 2400 óra. Hiánypótlásra a határidő lejárta után nincs mód!

A beérkezett pályázatokból a NIOK Alapítvány és a szolgáltatók által felkért testület választja ki azon szervezeteket, melyek használhatják a 13600 – Adhat Vonal hívószámot. A mellékek kiosztása a kiválasztott szervezetek között véletlenszerűen történik a még szabad mellékek közül. Egy szervezet 2015. december 31-ig nyeri el a szám használatának jogát, mely a határidő lejárta után meghosszabbítható.

A NIOK Alapítvány és a szolgáltatók által biztosított lehetőségek

A NIOK Alapítvány működteti az adhatvonal.hu nevű weboldalt, ahol az adományozók tájékozódhatnak a 13600 – Adhat Vonalon keresztül adományokat gyűjtő szervezetek adatairól és mellékszámáról. A szervezetek az oldalon rövid bemutatkozási lehetőséget kapnak, valamint megadják Adhat Adatlapjuk linkjének elérhetőségét.

A NIOK Alapítvány biztosítja az Adhatvonal.hu oldal mobil telefonokra optimalizált verzióját is, megjeleníti a szervezetek mellékét a telefonszámmal együtt az Adhat Adatlapokon, valamint egyedi mellékszámmal ellátott logót bocsájt a szervezet rendelkezésére. Havi szinten összegyűjti és egyezteti az adományozási adatokat a szolgáltatókkal, elszámolásokat készít, pénzügyi adminisztrációt bonyolít a partner szervezeteknek, továbbutalja az adományok összegét, továbbá pályáztat, szerződik a szervezetekkel és folyamatos kapcsolatban áll a felekkel.

További információk:

adhatvonal@niok.hu

+36 /1 315 3151