Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Az Élet Kis Virága és a MFÖEK története.

Mi túl kicsik vagyunk hogy adománygyűjtő kampányba fogjunk. Én nem akarok kérni, másoknak nagyobb szüksége van rá. Pár százezer forintért amúgy sem érdemes ennyit dolgozni. Túl nagy fába vágnánk a fejszénket. Ha hallottál, vagy akár te magad mondtál hasonlókat, hallgasd meg a NIOK legújabb podcastját, és tudd meg, miért is érdemes mindenkinek adománygyűjtésbe fognia a saját ügye mellett!

Meghallgatom a Spotify-on!

Ha nincs Spotify-od, itt tudod meghallgatni.

A podcastban két izgalmas civil szervezet volt vendégünk: a Mindenki Fogadjon Örökbe Egy Kiskutyát Alapítvány az elmúlt évek egyik kommunikációs sikertörténete az állatvédelemben, szuperaranyos posztjaikkal legtöbb állatbarát találkozott már. 2020 óta, tehát kevesebb mint 2 év alatt 5,5 millió forint adományt gyűjtöttek csak az Adjukösszén, úgy, hogy kezdetektől fogva és még ma is csak önkéntesekkel dolgoznak. Ábel Nikolett, a fundraising csapatuk tagja mesélt minderről.

Másik vendégünk Zörgő Sára, az Élet Kis Virága Alapítvány vezetője volt. Az alapítvány sérült gyermeket nevelő szűlőknek, családoknak, testvéreknek segít többek között élményprogramokkal, stresszkezelési és párkapcsolati tanácsadással, képzések finanszírozásával vagy akár eszközök beszerzésével. Legelső közösségi adománygyűjtő kampányuk nemrég zárult le az Adjukösszén, ahol sikeresen 455 000 forintot gyűjtöttek. 

Velük beszélgettek munkatársaink, Sczígel Andrea és Bécser Vera arról, hogy mi vezethet sikerre egy kampányt. Első kampányukat nagyrészt önerőből, egyedül vezette Sára, aki így sokat mesélt arról, mit tanult ezalatt, és mit fog másképp csinálni a következő adománygyűjtésükben. Niki pedig többéves tapasztalataikat osztotta meg arról, mi az, ami ennyire jól működik náluk. Beszélgettünk arról, kik azok a segítők, önkéntesek, akiket már egy “kis” kampánynál is érdemes megkeresni, majd hosszabb távon is építeni rájuk. Milyen csatornákat mire, hogyan érdemes használni? Hogy állt össze egy-egy jó üzenet? És azt is megtudtuk, hogy a pénzen túl mennyi mindent adhat egy ilyen kampány.

Hallgasd meg, hogy téged is inspiráljanak az elkötelezett civilek történetei!

A podcast a Hive Mind támogatásával jött létre. A Hive Mind közösség célja a médiatudatosság fejlesztése: segít, hogyan ismerd fel a félretájékoztatást, hogyan szólítsd meg kritikus ügyekben is pozitívan az embereket, és hogyan legyél biztonságban a digitális világban. A Hive Mind közösség további magyar nyelvű podcastjait ezen a csatornán, angol nyelvű podcastjait pedig a Hive Mind csatornáján hallgathatod meg.