Jövőre (2007 január 1.-től) minden munkáltató szervezet köteles havi járulék- és adóbevallását elektronikus formában is benyújtani. Ez alól a kötelezettség alól kizárólag az általános forgalmi adó fizetésére nem kötelezett adószámos magánszemély, illetve a csak személyi jövedelemadó bevallás benyújtására kötelezett magánszemély képez kivételt. Ahhoz, hogy az elektronikus bevallást megvalósítsuk regisztrálni kell magunkat a magyarország.hu Ügyfélkapu oldalán.
Lényeges, hogy annak a magánszemélynek kell magát regisztrálnia, aki a bevallásokat el fogja küldeni az adóhatósághoz. Ez a személy lehet az adózó önmaga, továbbá valamennyi adózó tekintetében annak meghatalmazottja, megbízottja így például a könyvelő is. Amennyiben tehát a könyvelőnk már regisztrálta magát az Ügyfélkapun, akkor nekünk ez nem kötelező, de persze érdemes, hiszen akkor mi is belelátunk a saját bevallásunkba.
Az elektronikus adóbevalláshoz a következő feladatokat kell teljesíteni:
1. Regisztrálás az Ügyfélkapun (akár az adózó, akár megbízott képviselője)
2. Személyes regisztrálás az APEH-nél
3. Az APEH-program (
Abev2006) és a 06180 számú nyomtatvány letöltése
4. Az adóbevallás elkészítése a saját gépen
5. Belépés az Ügyfélkapun a meglévő regisztráció alapján
6. A már kitöltött adóbevalló-nyilatkozat feltöltése
Amennyiben az interneten történő regisztráció után nem történik meg a hitelesítés (vagyis a személyes regisztráció) a hivatalos okmányirodában a regisztrációnk csak ideiglenes marad, és csak 30 napig lesz érvényes. Kivételt képeznek azok, akik hitelesített digitális aláírással rendelkeznek. Mindenképpen kell, hogy a regisztrálónak legalább egy e-mail címe legyen, hiszen a jelszót a rendszer elektronikus levélben küldi majd el.