A KPMG 2023-ban 15. alkalommal hirdeti meg Felelős Társadalomért Program pályázatát, amelynek célja az egészségügy, az oktatás, a sokszínűség vagy a környezeti fenntarthatóság területén működő közhasznú szervezetek fenntartható és átlátható működésének támogatása.

A non-profit szférában működő szervezetekre jellemző a folyamatos alkalmazkodás és fejlődés, számos nehézséggel kell nap mint nap megküzdeniük. A Felelős Társadalomért Program igazodva a KPMG Our Impact Plan célkitűzéseihez szakmai segítséget és pénzadományt ajánl fel közhasznú szervezetek számára, hogy támogassa értékteremtő tevékenységüket és stabil, hosszú távú működésüket!

Pályázók köre

Magyarországon bejegyzett, közhasznú non-profit szervezetek, amelyek az egészségügy, az oktatás, a sokszínűség vagy a környezeti fenntarthatóság területén működnek.

A KPMG által nyújtott tanácsadás személyesen vagy online is megvalósítható, ezért a szervezetek jelentkezését az egész ország területéről várjuk.

Mit kínál a KPMG a nyertes szervezetek részére?

A KPMG komplex együttműködési lehetőséget kínál a pályázat nyerteseinek a 2024-es évre, amely az alábbi elemeket tartalmazza:

  1. Pro bono szolgáltatás

A KPMG pro bono – anyagi ellenszolgáltatás nélküli – szakmai szolgáltatást kínál a nyertes szervezetnek. Valamennyi szolgáltatás célja, hogy hozzájáruljon a szervezetek legfőbb kihívásainak megoldásához, ezáltal a stabil, pénzügyileg és környezetileg is fenntartható működéséhez. A pályázat benyújtása során az alábbi szolgálatásokra lehet pályázni, amelyek közül 3 szolgáltatás jelölhető meg fontossági sorrendben:

  • Adótanácsadás
    • Non-profit szervezeteket érintő aktuális adózási kérdésekhez kapcsolódó tanácsadás (pl.: kedvezményekre vonatkozó adózási szabályok, adómegtakarítások, családtámogatások, egyéb pénzbeli juttatásokra vonatkozó adózási szabályok; for-profit tevékenységhez kapcsolódó adózási szabályok)
  • Jogi tanácsadás
    • Non-profit szervezeteket érintő jogi kérdésekhez kapcsolódó tanácsadás és konzultációs lehetőség
  • Vezetési tanácsadás – stratégiai és üzleti működési tanácsadás
    • Belső működés és döntési folyamatok fejlesztése; Munkavállalókat illetően a felelősségi- és jogkörök felmérése, adminisztrációs terhek csökkentése; HR kérdésekhez kapcsolódó tanácsadás (toborzás, munkaerő megtartás, digitális transzformáció); Stratégia és üzleti terv készítésének támogatása; Költséghatékonyság felmérésének támogatása, erőforrások tervezése, átcsoportosítása; Programértékelés vagy hatásmérés előkészítésének támogatása
  • Vezetési tanácsadás - informatikai tanácsadás
    • Adattárolási, adatfeldolgozási gyakorlatok fejlesztése, Új informatikai rendszer vagy ügyfélkezelőrendszer bevezetésének támogatása; Adatbázis (pl. önkéntesek, célcsoport adatait tartalmazó adatbázisok) hatékonyságának, biztonságosságának felmérése; Szakmai mentorálás kiberbiztonság területen
  • Pénzügyi tanácsadás
    • A szervezet pénzügyi folyamatainak átvilágítása, For-profit tevékenység beindításának támogatása
  • Számviteli tanácsadás
    • Hazai számviteli szabályozáshoz kapcsolódó naprakész technikai számviteli tanácsadás, gyakorlati támogatás; Segítségnyújtás jelentések elkészítésében
  • Belső ellenőrzési, megfelelőségi szolgáltatás
    • Belső szabályozó rendszerek kialakításának támogatása, fejlesztése; Pénzügyi, számviteli folyamatok fejlesztése;
    • Fenntarthatósággal kapcsolatos keretrendszerek, programok kialakításának támogatása, fenntarthatósági jelentés elő- és elkészítésének támogatása; Hazai benchmark-vizsgálatok (non-profit szektor fenntarthatósági törekvéseinek elemzése)
  • Vezetői coaching
    • Személyre szabott vezetői fejlesztési folyamat, szakmai célok elérésének és személyi fejlődés támogatása
  • Social media konzultáció
    • Social media megjelenések, online marketing támogatása
  • Branding konzultáció
    • Vizuális és kommunikációs szakmai támogatás, vállalati partnerekkel való kapcsolatok felmérése, stratégia kialakításának támogatása
  1. Adomány működési költség támogatására

A támogatás legkisebb igényelhető összege 500 000 Ft, maximális összege 3 000 000 Ft szervezetenként.

Az igényelt összeget és annak tervezett felhasználását a pályázatban szükséges jelezni és kifejteni.

  1. Laptop adomány (opcionális)

A pályázó szervezeteknek lehetőségük nyílik a KPMG munkatársai által már nem használt, de működőképes eszközök igénylésére. A laptopok jogtiszta szoftverekkel kerülnek átadásra.

További együttműködési lehetőségek

A KPMG vállalati felelősségvállalási stratégiájának célja, hogy a környezetünkre és a társadalomra a lehető legpozitívabb hatást fejtsük ki. Ennek mentén, a Felelős Társadalomért Program nyertes szervezeteivel a tudásalapú szakmai segítségnyújtás mellett nyitottak vagyunk egyéb közös, akár hosszútávú együttműködési lehetőségekre is (pl.: önkéntes tevékenységek, adományozási és adománygyűjtési lehetőségek, további szakmai kezdeményezések közös szervezésére).

A pályázat benyújtásának feltételei

  • Teljeskörűen, elektronikusan kitöltött pályázati adatlap és mellékletek
  • Az alábbi mellékletek csatolása:
  • Alapító okirat másolata
  • Közhasznúságot igazoló bírósági végzés másolata (2011. évi CLXXV. tv. alapján)
  • Az elmúlt két év egyszerűsített beszámolója és közhasznúsági melléklete
  • Hitelesen aláírt nyilatkozatok (adatkezelésről, köztartozásról és közzétételről)
  • A pályázati anyaghoz kapcsolódó további dokumentumok is csatolhatók pl. SZMSZ, stratégia, etikai kódex, stb.

Pályázati időszak

  • A pályázatok benyújtására november 6. napjától 2023. december 3. napján 24 óráig van lehetőség.
  • Felelős Társadalomért Program rendezvény (részletek hamarosan)
  • Shortlist értesítése: 2024 január
  • Eredményhirdetés: 2024 február

A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok

A pályázati adatlap az alábbi linken érhető el.

A benyújtáshoz szükséges nyilatkozatok erre a linkre kattintva tölthetők le.

További kérdésekben a cr@kpmg.hu elérhetőségen adunk segítséget!