Manapság mindannyiunk számára elérhetőek eszközök, amelyekkel elmondhatjuk a véleményünket, kommunikálhatunk az ügyekről, melyek fontosak nekünk, vagy közösséget szervezhetünk egy cél érdekében, és akár pénzt is gyűjthetünk tevékenységeinkre. Az online kampányszervezés során fontos elemezni a tágabb kontextust és megtalálni a pontokat, ahol változást érhet el a szervezet. Meg kell tanulni, hogy miképp mérhetjük fel az emberek elképzeléseit, igényeit vagy kihívásait, és ezáltal hatékonyabb, sikeresebb kampányokat tervezhetünk. A célok tudatosítása, lefektetése és a szövetségesek és ellenállók felmérése után a kampány tartalmának összeállítása során fontos minden részletet megvizsgálni és arra fókuszálni, hogyan is érjük el a célunkat. A digitális eszköztár állandó mozgásban van: új lehetőségek, a meglévő eszközök folytonos változásai, új használati módok jelennek meg. Éppen ezért nem csak megtervezni, hanem tesztelni és finomhangolni is kell a kampányunkat a legjobb eredmények elérése érdekében. 

Az alábbi cikkekben a kampánytervezés lépéseihez találhatóak segítségek, hogy minél ügyesebben és sikeresebben tudjon a szervezet kampányolni. 

Minden szervezet figyelmébe ajánljuk továbbá a Hive Mind oldalán található Online kampányszervezés 4 részes online, ingyenes, saját tempóban végezhető kurzusát, mely szintén a fenti lépéseken vezet végig. A kurzust többek között a Greenpeace és a MobLab Collective szakértői állították össze.

Első rész regisztráció: https://hu.hive-mind.community/trainings/register?i=62455c054aced