Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Badur Inkubációs Program 2023-2026

Komplex, egyénre szabott, négy éves fejlesztés civil szervezeteknek és társadalmi vállalkozásoknak

Jelentkezési határidő: 2023. február 17.

A program célja

A Badur Inkubációs Program egy diagnózis alapú, komplex és egyénre szabott szervezetfejlesztést biztosít csoportos képzési workshopok, egyéni tanácsadás/fejlesztés és pénzügyi támogatás formájában civil szervezeteknek, társadalmi vállalkozásoknak, illetve kezdeményezéseknek. Célunk, hogy a szervezetek ebben a mindig változó társadalmi, politikai, financiális környezetben is stabilan, fenntartható és professzionális módon, az erőforrásokat a legjobban kihasználva valósíthassák meg missziójukat.

A jelenlegi program a Badur Alapítvány korábbi szervezet-  és társadalmi vállalkozásokat fejlesztő programjainak (Rezíliencia Pilot Program, Ugródeszka Program, Keltető Program) eredményeként jött létre és az alábbi fókuszterületeket határozta meg:

  • Stratégiai célok és lépések meghatározása, felülvizsgálata
  • Vezető-, és szervezetfejlesztés, Önkéntes menedzsment
  • Pénzügyi tervezés és menedzsment
  • Üzleti modell-, és vállalkozásfejlesztés (társadalmi vállalkozásoknak)
  • Forrásteremtés (Fundraising)
  • Vállalati partnerség
  • Kommunikáció
  • Hatásmérés

Miért érdemes jelentkezni?

  • Segítséget kaptok stratégiai szintű áttekintéshez, hogy a leghatékonyabban tudjátok elérni a kitűzött céljaitokat.
  • Szervezeti öndiagnózist készítetek, amihez szakértői támogatást kaptok, és elkészítitek a szervezet fejlesztési tervét vagy társadalmi vállalkozás esetén üzleti tervét.
  • Könnyen beépíthető, akár már a workshopok másnapjától is alkalmazható jól bevált gyakorlatokat, technikákat kaptok a szektor elismert szakembereitől és fejlesztőitől.
  • Hasonló életciklusban lévő szervezetektől/ társadalmi vállalkozásoktól tanulhattok, bővíthetitek kapcsolati rendszereteket a szektor szereplőivel.
  • Hosszú távon a program az átadott tudásanyag beépítése, illetve a fejlesztési/üzleti tervek megvalósítása révén hozzájárul a szervezeti stabilitás és ellenállóképesség megteremtéséhez, megőrzéséhez.

Célcsoport

Azonak a civil szervezeteknek, társadalmi vállalkozásoknak, illetve kezdeményezéseknek a jelentkezését várjuk, amelyeknek missziója a (halmozottan) hátrányos helyzetű csoportok, közösségek életminőségének javítása és legalább 2 éves tapasztalattal rendelkeznek az adott közösség támogatásában (részletek a Programleírásban).

Közreműködők

Az Inkubációs Program kezdeményezője és megvalósítója a Badur Alapítvány, szakmai partnere a SIMPACT Közhasznú Nonprofit Kft.

A kézpési szakaszban tudásátadásra a területek elismert szakértőit, szakembereit kértük fel. A felkért trénerek: Baranyai Liza, Kiss Gyöngyvér (Civil Impact), Nyári Júlia, Hámori Zoltán és Sófalvi Tímea (BeeTree), Csordás Izabella, Sütöri Ágnes (Flow Alapítvány) és Héra Gábor.

A program felépítése

A program 1 éves képzési és egyéni fejlesztési szakaszból, 2 éves megvalósítási és 1 éves monitorozási szakaszból áll.

I. Jelentkezés és kiválasztás (10-12 szervezet/ társadalmi vállalkozás)

2023. január-március

II. Csoportos képzési workshopok – Fejlesztési-, üzleti koncepció kialakítása

2023. március-június

III. Fejlesztési-, üzleti koncepció bemutatása és kiválasztás (8-10 szervezet/ társadalmi vállalkozás)

2023. június

IV. Egyéni fejlesztés és mentoráció – Fejlesztési terv, üzleti terv kidolgozása, támogatási igény meghatározása

2023. július-október

V. Fejlesztési terv, üzleti terv, kapcsolódó támogatási igény bemutatása és kiválasztás (6-8 szervezet/ társadalmi vállalkozás)

2023. november-december

VI. Megvalósítási szakasz – Fejlesztési terv, üzleti terv megvalósítása

2024. január- 2026. december

A program megvalósítási szakaszában 6-8 szervezet, társadalmi vállalkozás Badur partnerként szakmai és pénzügyi támogatást kaphat a fejlesztési igényeikre szabva. A rendelkezésre álló támogatási keretösszeg 30.000.000 Ft.

Pályázati határidő és kapcsolat

A jelentkezni a Jelentkezési lap és mellékletei (Szándéknyilatkozat, Adatvédelmi Nyilatkozat, csapattagok önéletrajzai) elküldésével lehetséges az applications@badurfoundation.org e-mail címre.

A jelentkezéseket 2023. február 17-én 24.00 óráig várjuk.

Információs nap

2023. február 2-án online információs alkalmat tartottunk. Az alkalomról felvétel készült, amit szívesen megosztunk azokkal is, akik nem tudtak ott lenni. A linket szintén az applications@badurfoundation.org e-mail címre küldött levélben kérhetitek tőlünk.

Letölthető dokumentumok