Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A projekt Magyarországon kívül még 13 másik európai ország oktatási rendszerét érinti és 2025-re várhatóan 16 millió diákot ér el.

A Vodafone Alapítványok az alap- és középfokú oktatásban résztvevő diákok mellett, az oktatásban, foglalkoztatásban és képzésben részt nem vevő fiatalok, valamint az idősek millióit is segítik a digitális készségek elsajátításában.

A hét elején bejelentett befektetési projekt keretében a Vodafone Magyarország Alapítvány a 2015-ben – a hátrányos helyzetű térségekben élő diákok és pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztésére életre hívott Digitális Iskola Program(DIP) kezdeményezéseit tervezi a teljes hazai oktatási rendszerre kiterjeszteni.

„Erre a törekvésre a pandémia miatti távoktatás és digitális oktatás előtérbe kerülése még inkább ráerősített. A most bejelentett támogatást is arra fogjuk fordítani, hogy még több diákhoz és pedagógushoz elvigyük a digitális világ nyújtotta lehetőségeket”– emeli ki Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.

A diákokat digitális eszközökkel és oktatási anyagokkal, programokkal segítik, míg a tanárok digitális kompetenciáit e-learning tanfolyamokkal fejlesztik. A Digitális Iskola Program(DIP) keretében digitális oktatási készségeket fejlesztő kurzust indítottak főiskolai hallgatók számára is.

A tanárok munkáját segíti az alapítvány AppTára, amely több mint 200 ingyenes oktatási applikációt kínál okostelefonokhoz és táblagépekhez. Tanári néven a Digitális Család honlapon lévő tudásmegosztó platformon már több mint 400 digitális óravázlat érhető el. A Digitális Iskola Program eddig közel 50 ezer diáknak és pedagógusnak nyújtott segítséget.

Más európai kezdeményezések

Számos hasonló program működik a Vodafone más európai alapítványai révén:

  • Generation Next (Görögország, Albánia): természettudományos, műszaki és informatikai témákra szakosodott workshopokat ötvöz digitális tananyagokkal, amellyel eddig több mint 61 ezer diáknak nyújtottak segítséget digitális képességeik fejlesztésében. A cél, hogy 2025-ig egymillió tanulót érjenek el a platform segítségével.
  • Coding for Tomorrow (Németország): 1–10. osztályos diákoknak, valamint tanáraiknak nyújt segítséget a digitális technológiák önálló és kreatív használatában. A Coding for Tomorrow projektnapokon, workshopokon, tanárok számára szervezett tanfolyamokon keresztül, valamint ingyenesen letölthető tananyagok formájában érhető el.
  • Online Masters (Hollandia): ingyenes interaktív program, amely több mint 450 ezer 10-14 éves fiatalhoz juttatta el a digitális világról, a kreatív készségekről, a biztonságos internethasználatról és a felelősségteljes online viselkedésről szóló tudnivalókat.

forrás: digitrendi.hu