Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Érdekel, hogyan lehet sikerre vinni egy kampányt tabutémákban? Fiatalokkal dolgozol, de nem mindig találod meg a közös nyelvet? Kell egyáltalán TikTokoznia egy civil szervezetnek? Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre kerestük a választ beszélgetésünkben, hallgass bele!

Meghallgatom a Spotify-on!

Ha nincs Spotify-od, itt tudod meghallgatni.

A magyarok 38%-a szerint egy pofontól nem lesz baja a gyereknek. - derült ki az UNICEF Magyarország tavalyi kutatásából. De hova fordulhat tanácsért, segítségért egy bántalmazott gyermek, akár a társai zaklatják online szembesül, akár karanténba került a bántalmazójával, aki minden szavát hallja?

A NIOK Alapítvány a Hive Mind közösséggel* együttműködésben négyrészes beszélgetés-sorozatot indít. Az első podcastban az idei Civil Díj legjobb kommunikációs kampány kategóriájának két döntősével, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány és az Unicef Magyarország képviselőjével beszélgettünk - egy nagyon nem könnyű témáról. Mindkét szervezet a gyermekbántalmazásra hívta fel a figyelmet kampányaiban, és mutatott utakat mind az áldozatoknak, mind az értük aggódó kívülállóknak.

A beszélgetésből kiderül, hogy hova tudnak fordulni tanácsért a segíteni szándékozó felnőttek, valamint a segítséget kérő gyerekek, fiatalok, és szóba kerül, milyen mélyen jelen van a társadalomban áldozathibáztatás a mai napig. De a #nemvagyegyedül, és az Ismerd fel és tegyél ellene! kampány nem csak ismeretet terjeszt erről a fontos, mégis sokszor tabusított társadalmi problémáról, hanem szakmai útmutatókkal, kisokossal, sőt, egy segítő appal is támogatják az érdeklődőket és az érintetteket.

Az is kiderül, hogy egy ilyen érzékeny témában miképp tudott a két civil szervezet széles kört megszólítani, milyen online és offline eszközöket használtak ehhez. Influenszerekkel való együttműködésről, fiatalok bevonásáról, közösségi média felületek használatáról is szó esik a sikeres kampányszervezés elemeit kutatva.

A beszélgetést Bécser Vera, a NIOK program vezetője és Gerencsér Balázs, a NIOK Alapítvány igazgatója vezette, beszélgetőpartnereik Jakab Luca, a Kék Vonal kommunikációs és CSR vezetője és Antal Lilla, az Unicef kommunikációs munkatársa.

A Hive Mind közösség célja a médiatudatosság fejlesztése: segít, hogyan ismerd fel a félretájékoztatást, hogyan szólítsd meg kritikus ügyekben is pozitívan az embereket, és hogyan legyél biztonságban a digitális világban. A Hive Mind közösség angol nyelvű podcastjait meghallgathatod ezen a csatornán, és további linkeket találsz a leírásban.