Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

„13600–ADHAT VONAL” Pályázati felhívás telefonhívással támogatható adománygyűjtő rendszer használatára közhasznú szervezetek részére

MÁJ
23

Határidő: 2012. május 23.

A Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány, a három legnagyobb hazai mobil- és távközlési szolgáltatóval (Magyar Telekom Nyrt., Telenor Magyarország Zrt., Vodafone Magyarország Zrt.) partnerségben 2012. júniustól elindítja a „13600 – ADHAT Vonal” adománygyűjtő hívószámot, melyen keresztül közhasznú szervezeteket támogathatnak az adományozók.

Az ADHAT Vonal célja:
A 13600 - ADHAT Vonal azért jön létre, hogy az adománygyűjtő szervezeteknek egy gyors, biztonságos, és átlátható adománygyűjtési lehetőséget biztosítson. E vonal, mivel mind a három hazai szolgáltató és a T-Home által működtetett hálózatból is elérhető, kiemelkedő lehetőséget biztosít az adománygyűjtő szervezetek számára azzal, hogy rendkívül széles körben, országos szinten elérhető lesz az adományozók számára. A 13600 – ADHAT Vonal használatára jelen pályázat útján jelentkezhetnek közhasznú szervezetek 2012. május 23-ig.

Az ADHAT Vonal működése:
A 13600 – ADHAT Vonalon keresztül 100 szervezet lesz támogatható az alábbi működési rendszer szerint: a 13600 telefonszám felhívása után az adományozók 00-99-ig számozott kódok alapján azonosíthatják, hogy mely szervezetet kívánják a telefonhívás értékével (250 forint) támogatni.

A szolgáltatók a NIOK Alapítvány felé számolnak el az adományokkal, a NIOK Alapítvány pedig, mint adománygyűjtést közvetítő szervezet, a szolgáltatóktól kapott elszámolás alapján utalja tovább az adományokat támogatott szervezet felé. A szolgáltatók a telefonhívások után kapcsolási díjat számolnak fel, melynek mértéke szolgáltatónként változó, de maximum az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendelete által rögzített 15 Ft+Áfa. 

A NIOK Alapítvány az elszámolt adományokból kezelési költséget nem von le, ugyanakkor a rendszer működtetésének érdekében a szervezetek havi díjat fizetnek az előző havi hívások darabszáma alapján:
1000 db hívás/hó mennyiségig 5.000 Ft/hó,
5000 db hívás/hó mennyiségig 15.000 Ft/hó,
5000 db hívás/hó mennyiség fölött 25.000 Ft/hó.

A pályázás feltételei:
Az NMHH 3/2011. (IX.26.) rendelete alapján a fenti lehetőség igénybevételére közhasznú szervezetek jogosultak. A 13600 – ADHAT Vonal szám használatára az alábbi feltételek figyelembe vételével pályázhatnak::
- a szervezetnek rendelkeznie kell már legalább egy közhasznúsági jelentéssel,
- a szervezetnek 2012-es frissítésű adatlapja kell, hogy legyen a NIOK Alapítvány által működtetett Nonprofit Önarckép adatbázisban


A pályázatban a szervezetnek be kell mutatnia:

  •  a Nonprofit Önarckép adatlapjának linkjét, melyen kitöltött minden adatsort, és becsatolta a legfrissebb közhasznúsági jelentését,
  •  milyen célra kívánja fordítani az ADHAT Vonalon keresztül gyűjtött támogatást: milyen projekthez kéri a támogatást, és az összegyűlt adományokból mennyit kíván működési költségekre és mennyit a projektre magára fordítani,
  •  mennyi adományt sikerült 2011-ben gyűjtenie, magán és vállalati adományokból, 1%-ból,
  •  mutassa be a kommunikációs tervét, azaz hogy hogyan fogja népszerűsíteni a saját kódszámát.

A pályázatokat e-mailben, csatolmányként az adhatvonal@niok.hu címre kell benyújtani.
Határidő: 2012. május 23. 24.00 óra. Hiánypótlásra a határidő lejárta után nincs mód!

A pályázatokból a NIOK Alapítvány és a szolgáltatók által felkért testület választja ki azon szervezeteket, melyek használhatják a 13600 – ADHAT Vonal hívószámot. A kódok kiosztása a kiválasztott szervezetek között véletlenszerűen történik. Egy szervezet 2013. december 31-ig nyeri el a szám használatának jogát, mely a határidő lejárta után meghosszabbítható.
További részletek a szervezetek részére a későbbi teendőkről >>>


A NIOK Alapítvány és a szolgáltatók által biztosított lehetőségek
A NIOK Alapítvány működteti az adhatvonal.hu nevű weboldalt, ahol az adományozók tájékozódhatnak a 13600 – ADHAT Vonalon keresztül adományokat gyűjtő civil szervezetek adatairól, és kódszámáról. A szervezetek az oldalon rövid bemutatkozási lehetőséget kapnak, valamint megadják weboldaluk és Nonprofit Önarcképük linkjének elérhetőségét.
A NIOK Alapítvány biztosítja az adhatvonal.hu oldal mobil telefonokra optimalizált verzióját is.
A NIOK Alapítvány ezen kívül megjeleníti a szervezetek kódját a telefonszámmal együtt a Nonprofit Önarckép adatlapokon is, valamint egyedi kódszámával ellátott logót bocsájt a szervezet rendelkezésére.
A szolgáltatók és a NIOK segítik a 13600 kommunikációját, és telefon előfizetők felé több csatornán keresztül is népszerűsítik az ADHAT Vonalat.


Csatolmány: Pályázati űrlap.doc
Címkék
adományvonal, adományozás