Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A Nemzeti Infokommunikációs Stratégia célja, hogy teljes képet adjon a magyar információs társadalom jelenlegi viszonyairól, és ennek alapján meghatározza a szakterület fejlesztési irányait, a közpolitikai, szabályozási és támogatási teendőket a 2014-2020-as uniós tervezési ciklussal egybeeső időtávra, számba vegye az ezek megvalósításához szükséges eszközöket, erőforrásokat.

Az infokommunikációs hálózatok, eszközök, szolgáltatások és kompetenciák egyre jelentősebben járulnak hozzá az állampolgárok életminőségének, a vállalkozások versenyképességének és az állami működés hatékonyságának javulásához. Az infokommunikációs és az IT ipar alkotta IKT-szektor a magyar GDP mintegy 12 százalékát adja, az ágazatban foglalkoztatottak száma az OECD országok többségével összevetve kiemelkedően magas Magyarországon.

Nemzetközi összehasonlításban ugyanakkor alacsony az infokommunikációs eszközök tudatos használata a hazai lakosság és a kis- és középvállalkozások körében. Magyarország akkor lehet eredményes az Európai Unión belüli és a világméretű versenyben, ha az ágazat további lendületes fejlődését akadályozó tényezőket átgondoltan és következetesen lebontja, kiaknázva a szektorban rejlő hatalmas közvetlen és közvetett potenciált. E törekvés hasznos eszköze, iránymutatója lehet a készülő Nemzeti Infokommunikációs Stratégia (ld. itt: http://www.kormany.hu/download/d/37/f0000/Nemzeti%20Infokommunik%C3%A1ci%C3%B3s%20Strat%C3%A9gia%202014-2020.pdf#!DocumentBrowse). A dokumentum végleges változata a tervek szerint a társadalmi egyeztetést követően, idén ősszel születhet meg.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)

forrás: kormany.hu