Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Azon szervezetek közül pedig, akik eddig is gyűjtöttek adományt, többen jelentősen növelni tudták a támogatási bevételeiket. Most, ahogy az élet lassan visszaáll a régi kerékvágásba, felmerül a kérdés, hogy ezek a sikerek vajon egyszeri alkalmak voltak-e vagy hosszú távú, rendszeres adományozói tábor kiépítésére van lehetőség.

A veszélyhelyzet átalakulásával ugyanis koránt sincs vége a bajban lévő csoportokat segítő szervezetek munkájának, sőt, sokaknál csak most kezdődik igazán.  A visszaállás az offline működésre és annak folyamatos kommunikációja a szervezet közössége felé, a kiesett programok, tevékenységek esetleges bepótlása valamilyen formában és általában a szervezeti működés stabilitásának (újbóli) megteremtése további terheket is ró a szervezetekre.

A legtöbb szervezetnek ezért továbbra is szüksége van a támogatásokra, így nagyon fontos, hogy megpróbálják megtartani azokat az adományozókat, akik a vírus alatt segítették őket, és legalább egy részüket rendszeres adományozásra ösztönözzék.  

A kommunikáció minden szempontból kulcsfontosságú ebben az időszakban azért is, mert az adományozók nem feltétlenül érzékelik, hogy mennyire van rájuk és az adományukra szükség a továbbiakban is. Külön érdemes foglalkozni azoknak a megszólításával, akik korábban nem nagyon adományoztak, a vészhelyzetre reagálva viszont igen. Ha őket jól szólítjuk meg a krízishelyzet elmúlásával is, akkor egy részük akár rendszeres adományozóvá válhat. A hatékony kommunikáció eszközei lehetnek erre a célra a támogatások megköszönése, a különböző beszámolók közlése arról, hogyan lett túl a szervezet a krízisen, illetve hogyan segítették ezt a folyamatot a beérkezett adományok, ehhez kapcsolódóan pedig lehet hivatkozni arra, hogy a szervezet nem csak a krízis alatt számít az adományozókra, hanem az általános működésüknek is alappillérei ők.

A mostani visszatérés jó alkalom lehet hosszabb távú programok által az adományozók bevonására, ezért ajánljuk útmutatónkat a rendszeres adományozói tábor kiépítésére.