Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.
Az alábbi cikk a nav.gov.hu oldalon jelent meg, nem a nonprofit.hu szerkesztőségi tartalmai közé tartozik.
 
közzétéve: 2020.03.13.
 

Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb az adóügyek intézése. A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak egyébként is kötelező az elektronikus út, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetőségekkel. Az online ügyintézés mellett ugyancsak kényelmes és gyors megoldást jelent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos ügyfélszolgálata is.

A NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy napjaink alapvető elvárása, jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között. Nem kell sorban állni a postán sem egy irat átvételénél, sem a válasz feladásánál.

Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett vegye igénybe a NAV online szolgáltatásait!

Személyes adatainak védelmére a személyhez kötött elektronikus szolgáltatások csak a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztüli azonosítással vehetők igénybe.

Mit intézhet elektronikusan?

  • Kitöltheti szja-bevallását, jóváhagyhatja, módosíthatja bevallási tervezetét, rendelkezhet az 1+1%-ról az eSZJA-portálon.

  • Lekérdezheti bevallásait, adószámlája egyenlegét, saját vagy vállalkozása adatait, foglalkoztatotti, biztosítotti adatait az eBEV-portálon. https://ebev.nav.gov.hu

  • Adószámot igényelhet, online jelentheti be adatait és azok változását a NAV-hoz, valamint adóelőleg-nyilatkozatát is eljuttathatja munkáltatójának, kifizetőjének az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA). https://onya.nav.gov.hu

  • Átveheti online a NAV hivatalos iratait az Értesítési Tárhelyenhttps://tarhely.gov.hu

  • Beadványokat küldhet kötetlen formában az ePapír szolgáltatással. https://epapir.gov.hu

  • Jövedelemigazolást kérhet az online keresetkimutatás szolgáltatással. https://ebev.nav.gov.hu

  • Igényelhet igazolásokat példáulkollégiumi elhelyezéshez, hitelfelvételhez, szociális támogatásokhoz vagy különböző pályázatokhoz az IGAZOL nyomtatványon.

  • Tartozásmentességét igazolhatja elektronikusan, ha kéri felvételét a köztartozásmentes adózói adatbázisba(KOMA).

Részletes tájékoztatás a NAV honlapján az e-ügyintézésről a 32., a telefonos ügyintéző rendszerről a 33. számú információs füzetben.

További információ

Interneten:

Telefonon:

  • a NAV Infóvonalán
    • belföldről a 1819,
    • külföldről a +36 (1) 250-9500 hívószámon.
  • a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző rendszerén (ÜCC) keresztül
    • belföldről a 80/20-21-22-es,
    • külföldről a +36 (1) 441-9600-as telefonszámon.

forrás: nav.gov.hu