A Cégkapu használata

Mindennapi működtetés


A civil szervezetekre is vonatkozik, hogy 2017. december 31-ig be kellett regisztrálniuk magukat a Cégkapu szolgáltatásba a www.cegkapu.gov.hu elektronikus felületen. (Aki eddig nem regisztrált, sürgősen tegye meg!)

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: e-ügyintézési tv.) értelmében 2018. január 1-től kötelezővé teszi a gazdálkodó, így a civil szervezetek számára is az állammal való elektronikus kapcsolattartást és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldést és az azon történő fogadást, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít. A 2017. január 1-jén már létező gazdálkodó szervezeteknek a hivatalos elérhetőségüket be kell, hogy jelentsék 2017. augusztus 30-ig a szervezetet nyilvántartó közhiteles nyilvántartásba vagy a Rendelkezési Nyilvántartásba (RNY), melynek előfeltétele a Cégkapu szolgáltatásra történő regisztráció.

A Cégkapu megkönnyíti a szervezetek és az elektronikus ügyintézést biztosító szervek közötti kapcsolatfelvételt, hiszen minden kézbesítésre szánt küldemény a gazdálkodó szervezet által igényelt, biztonságos, hiteles tárhelyre érkezik. A Cégkapu lehetővé teszi, hogy a szervezet minden érdekeltje egy helyen férjen hozzá a szervezet hivatalos levelezéséhez, ezen belül azonban a szervezetnek lehetősége van, hogy az egy „postaládába” érkező küldeményeket jogosultsághoz kösse, és adott küldemény kizárólag a megfelelő jogosultsággal rendelkező munkatársak által váljon elérhetővé. A cégeknek a cegkapu.gov.hu oldalon van lehetőségük a Cégkapu-szolgáltatás használatához szükséges regisztráció elvégzésére, illetve kezdeményezésére.  A Cégkapu-regisztrációs szolgáltatás kizárólag a Cégkapu regisztráció lehetőségét biztosítja.

A regisztráció folyamatáról képes és szöveges tájékoztató anyag található a www.cegkapu.gov.hu oldalon.

A Cégkapu használatára 2018. január 1-től a hivatalok folyamatosan térnek át, a NAV-os ügyintézés 2018. december 31-ig még a megszokott módon történik. Az OBH felé is várható a beszámolók esetén a cégkapura áttérés.

frissítve: 2018.06.08.

További információk:

2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól

Cégkapu-regisztráció: válasz néhány gyakori kérdésre

A csatolandó iratok

A regisztrációról bővebben

Lejárt a papír alapú kérelmek kora? – Minden cégnek kötelező az e-ügyintézés



Címkék: elektronikus ügyintézés