Csinál bármilyen jót is egy civil szervezet, ha arról senki nem tud, nem sokat ér.

Ahhoz, hogy a civil szervezet üzenete, témája, programjai emberekhez jusson el, legtöbbször valamilyen digitális alkalmazást, eszközt kell, hogy igénybe vegyen.

A legtöbb civil szervezet számára nem adatik meg az a lehetőség, hogy minden, szaktudást igénylő feladatra külön szakembert, netalán ügynökséget bízzon meg, így sokaknak modern polihisztorként a szervezet szakmai munkáján túl bele kell tanulniuk a képszerkesztés, az adatbáziskezelés, hírlevélszerkesztés és küldés, videóvágás, weboldalszerkesztés, közösségi média posztolás és hirdetéskezelés, stb. tudományába is. Ezt a sok mindent nem valószínű, hogy az ember egymaga a legmagasabb szinten tudja elsajátítani, hiszen még az online kommunikációs ügynökségek szakértői sem tudnak egy személyben mindent, de annyit mindenesetre fel kell szívni, hogy a szervezet alapvető kommunikációs igényét házon belül el tudja látni. Aztán ha több, nagyobb hatás, profi munka kell, vagy a tanulásra már több idő megy el, mintha szakértő végezné, akkor be kell látni, hogy érdemes segítséget kérni.

Az alábbi háttéranyagok a civil szervezeti kommunikáció digitális eszközhasználatához nyújtanak segítséget.

Bemutatunk olyan eszközöket, alkalmazásokat, amellyel a szervezet az online vagy offline képi megjelenítését tudja egyszerűen, grafikai ismeretek nélkül szerkeszteni, legyen az meghívó, plakát, közösségi médiaposzt kreatívja, stb.

Hírlevelet a legtöbb civil szervezet küld, amelyhez egyszerűen használható alkalmazások érhetőek el. Ez azért is fontos, mert azt nem javasoljuk, hogy a szervezet a saját g-mail fiókjából, a gmail levelező szerverét használva küldjön levelet nagy számú címzettnek (akár 20 címzettnél több), mivel így a saját levelei kerülnek veszélybe, mert az email rendszerek spamnak nyilváníthatják. A hírlevél miatt megtanult tömeges levélküldő rendszerek használata pedig továbbvezeti a szervezetet arra a lehetőségre, hogy meghatározott célcsoportoknak személyre szabott üzeneteket tudjon küldeni.
Így minden civil szervezet valamilyen szinten szakértőjévé kell váljon az adatbázis alapú kommunikációs rendszereknek, amelyhez nem csupán eszközöket mutatunk be, hanem az adatbázis alapú kommunikáció módszertanába is betekintést nyújtunk.

Weboldalt szinte minden civil szervezet működtet (akár Facebook oldalként saját domain helyett), viszont hogy a szervezet tartalmai valóban elérhetőek legyenek és eljussanak az érdeklődőkhöz, több munkát, odafigyelést kell befektetni a weboldal létrehozásán túl. A SEO alapjairól, a weboldal működésének vizsgálatához kapcsolódó mérésekről, a weboldalon elhelyezendő tartalmakról, az adománygyűjtés hatékony megjelenítéséről a weboldalon, stb. több cikket is készítettünk.

A közösségi média kezelése egy külön világ - nem ígérjük, hogy naprakészen követjük a szervezetek lehetőségeit e téren, de pár tippet, tanácsot erről a területről is megosztunk.

A külső kommunikációról a digitális eszközhasználaton túl a Kommunikáció témában is teszünk közzé tartalmakat, ajánljuk!