Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A támogatói spektrum feltérképezése egy jó eszköz arra, hogy később ez alapján célcsoportokat, és nekik szóló üzeneteket fogalmazz meg. Ez hasznos lehet ha egy kis, konkrét ügyben, helyi szinten szeretnétek változást elérni egy kampánnyal, de akár országos ügyekben és a szemléletformálásban is.

Aktív ellenzék:

Azok, akik aktívan próbálják megakadályozni, hogy megtörténjen az általatok segített változás. Lehet, hogy hasznot húznának abból, hogy ne változzon a rendszer, vagy ideológiai alapon ellenzik azt. A legaktívabb, hangos szószólókat érdemes beazonosítani, őket egy kampányban meg is jeleníthetitek, célba vehetitek ellenérvekkel.

Passzív ellenzék:

Ők azok, akik ellened vannak, de nem mondják ki, nem tesznek semmit a változás megakadályozásáért. Nem olyan erős a motivációjuk, mégis előnyös számukra, ha minden marad a régiben.

Pártatlanok:

Mindig vannak, akiknek egy adott témában nincs kiforrott véleményük. Lehet, hogy nincs is információjuk az adott témáról, vagy az nem érinti őket. Ők azok, akiknek megváltoztathatjátok a véleményét, és támogatóvá válhatnak, ugyanakkor könnyen el is vesztik érdeklődésüket, ha a témát nem érzik magukhoz eléggé közel.

Passzív szövetségesek:

Támogatják az ügyet, de nem mondják ki. Biztos van olyan, aki támogatja az ügyet, de egyelőre nem tesz semmit, nem mond nyilvánosan róla semmit.

Aktív szövetségesek:

Ők azok, akiket már nem kell meggyőznöd, már aktívan részt vesznek a probléma megoldásában: vagy közvetlenül, vagy közvetetten, a probléma valamely tünetével, továbbgyűrűzött hatásával foglalkoznak.

Ha megtetszett ez a megközelítés, az Online kampány című ingyenes, online, saját tempóban végezhető tananyagban erről is konkrét esettanulmányt találhatsz, és megtanulhatod, hogyan építsd ezt be a kampánytervezés lépései közé. Gyere velünk, legyünk együtt erősebbek! Regisztrálj, és végezd el a teljes kurzust itt! 

A cikk a Hive Mind - Online kampány kurzusa alapján született. A Hive Mind egy új online platform, ahol a digitális biztonságról, az álhírek és a félretájékoztatás elleni küzdelemről, a pozitív narratívák erősítéséről tanulhatsz. A saját időbeosztásodban és tempódban végezhetsz ingyenes online kurzusokat, hogy megismerd az alapfogalmakat és tippeket kapj, amelyeket aktivista vagy civilszervezeti munkádban hasznosíthatsz. Az elérhető anyagok segítenek, hogy biztonságos digitális környezetben dolgozz, és hatékonyan szólítsd meg meglévő és új közösségedet. Tarts velünk, kapcsolódj be! A Hive Mind a TechSoup Europe vezetésével jött létre, magyar szakmai partnere a NIOK Alapítvány.