Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Gondold végig a szervezeted éves tevékenységét, azok forrásait, és az éves eseményeket, amelyekhez kapcsolódtok. Ha ezek megvannak, akkor már van egy váza az éveteknek, amihez kommunikációt és adománygyűjtési tevékenységet lehet kapcsolni. Vedd figyelembe azt is, hogy az adománygyűjtésnek milyen éves mintázata van, így pl. az 1%-os időszak, az Adakozó Kedd (Giving Tuesday) vagy a karácsonyi időszak, ha az adományozók számára az.

Ha már elkészítettétek korábban adománygyűjtési stratégiátokat, abból kiindulhattok az éves tervezésnél, külső szakértőt támogatás is sokat segíthet a preferenciák kijelölésénél, a módszerek kiválasztásában vagy például annak eldöntésében, hogy a hazai és nemzetközi trendek alapján mit érdemes folytatni vagy belekezdeni az adott évben.

Gondolj arra is, hogy az adománygyűjtési ‘események’ - legyenek azok élő vagy online - oszoljanak el viszonylag egyenletesen térben és időben is, hogy ne egyik hétről a másikra szólítsd meg ugyanazokat az embereket a nyolcadik adománygyűjtő kampánnyal. Ha megállapítottad a tevékenységetek szempontjából mérföldköveket jelentő eseményeket, akkor a célösszeg, a közönség és az eszköz meghatározásával már könnyedén visszaszámolhatsz az eseményhez képest, és kijelölheted a kampányok vagy adománygyűjtési időszakok kezdő- és végpontjait.

A tervezésnél érdemes kalkulálnod azzal is, hogy mekkora a munkatársak és önkénteseitek leterheltsége, a jól megvalósított adománygyűjtő kampány kulcseleme a befektetett munkamennyiség, minden kampány humánerőforrásigényes.

frissítve: 2018.06.08.