Közösségi adománygyűjtés

Forrásszervezés


A közösségi adománygyűjtés azon az egyszerű és zseniális ötleten alapszik, hogy sokan, kicsivel járulnak hozzá önkéntesen egy célhoz. A közösségi adománygyűjtés olyan projektalapú, pénzgyűjtő kampány, amelynek során egy meghatározott célösszeget, záros határidőn belül, lakossági adományokból gyűjt egy szervezet. Ha van egy jó projektötleted, az már jó kiindulás, de ahhoz, hogy abból sikeres kampány legyen, nem árt figyelembe venni a műfajban jártas, tapasztalt szakértők tanácsait, akik végig tudnak segíteni a projekt megfogalmazásától a kampányon keresztül a beszámolóig.

Projektcél szinte bármi lehet, aminek van társadalmi haszna, de kétségtelenül vannak olyan ügyek, amikre könnyebb gyűjteni és vannak, amikre nehezebb. Ha nem vagy biztos ennek megítélésében, kérj segítséget!

A közösségi adománygyűjtéshez két alapvető dolog kell: reális célösszeg, és közösség, akiktől adományt kérhetsz. E kettő szorosan összefügg: a reális célösszeget annak alapján tudod belőni, hogy mekkora az a kör, aki elkötelezetten érdeklődik a szervezeted iránt, és fogékony az ügyedre. Ha helyesen méred fel ezeket, jelentősen megnő az esélyed a sikeres zárásra.

A másik kulcselem a kampány. Készülj fel előre, készíts tervet, használd a kommunikációs csatornáidat, vidd hírét a gyűjtésnek, kommunikálj! Kampány nélkül a legjobb cél sem tud megvalósulni, jó kampánnyal viszont a nehezebben megfogalmazható célokat is el lehet érni. Ha olyan szerencsés a szervezeted, hogy egy vállalat is hajlandó támogatni, nem kell lemondani a közösségi gyűjtésről, hiszen remekül kombinálható a kétféle támogatás. Adományozóidat azonban nem csak azzal tudod motiválni, hogy ténylegesen nagyobb összeget „ér” az adományuk, hanem ennél sokkal kisebb apróságokat is ajánlhatsz nekik a támogatásért, köszönetképpen.

A közösségi adománygyűjtésnek az összegyűlt pénzen kívül számos további előnye van a gyűjtő szervezet számára. Azon kívül, hogy jártasságot szerzel az adománygyűjtésben, tapasztalatot nyersz a hatékony kommunikációban, jobban ki tudod használni a csatornáidat, szorosabbra fűzheted a viszonyt a tevékenységetek iránt érdeklődő emberekkel, érintettekkel, követőkkel. Szervezeted ismertsége és elismertsége nő, a sikeres projekt bizalmat és önbizalmat ad. Ahhoz azonban, hogy ez a bizalom tartósan megmaradjon, elengedhetetlen a pénzügyi és részletes projektbeszámoló az adományozók (és a követők) felé. A hitelességet kivívni nem egyszerű, megtartani azonban könnyű, ha az adományozókkal intenzíven kapcsolatot ápolsz. Ehhez – és a további építkezéshez - nagy segítséget jelent az adományozói adatbázis, amelyet végre elkezdhetsz felépíteni.

A közösségi adománygyűjtés remek belépő az adománygyűjtés gyakorlatába. Komplex feladatok és kihívások elé állít bármilyen szervezetet, de az elérhető siker és tapasztalat jóval gazdagabbá tesz, mint az összegyűjtött pénzösszeg.

Az adjukössze.hu felületén közösségi adománygyűjtési kampányok indítására van lehetőségetek, amelyre fel is készítünk. Így nem csak a szervezetetek adománygyűjtési repertoárja, de kommunikációs szakértelme is bővül.

Az elmúlt évben 90% feletti az adjukösszén elindított kampányok sikeressége a folyamatos mentorálásnak is köszönhetően. A kampányok projekt alapúak, nyomon követhetőek, átláthatóak, és az online felületeken jól és költséghatékonyan kommunikálhatóak.

frissítve: 2018.06.06.

 



Címkék: közösségi adománygyűjtés, matchfunding