Aláírási címpéldány — mi az?

Tudástár


Az aláírási címpéldány a szervezetet képviselő tisztségviselők aláírás képének azonosítására szolgál. Ez egy fontos biztosíték arra, hogy más ne járhasson el a szervezet képviseletében, ne vállalhasson a szervezet nevében kötelezettségeket, mint akit a szervezet ezzel személy szerint megbíz.

Az aláírási címpéldány elkészítéséhez a bejegyzésre vonatkozó bírósági végzéssel, valamint a létesítő dokumentumokkal fel kell keresni egy közjegyzőt, aki kiállít egy, vagy igény szerint több aláírási címpéldányt azon tisztségviselők aláírásképének azonosítására, akik az egyesületet képviselik a létesítő okirat alapján.

Az aláírási címpéldány szükséges a bankszámlanyitáshoz, de a későbbiekben a pályázatok benyújtásánál, támogatási szerződések megkötésénél is szükség lehet rá.

Az aláírási címpéldány elkészítése – különösen ha előzetesen időpontot egyeztetünk a közjegyzővel –rövid ideig tart. Elkészítése azonban nem ingyenes, az aktuális árról az időpont egyeztetéssel egyidejűleg érdemes tájékozódni.  A közjegyzői díjról a szervezet nevére szóló számlát kell kérni, mert ez a költség a szervezet működésének költségeinek tekinthető.

frissítve: 2018.06.08.



Címkék: aláírási címpéldány, vezető tisztségviselő