CivilTech
Közhasznúság
Közhasznúság
Mit kell tartalmaznia az adományozót kedvezményre jogosító igazolásoknak, és hogyan kell kiadni?


3003



  • mindkét fél (a kiállító és a támogató) azonosító adatait, így a nevét, a székhelyét, az adószámát,
  • az adomány összegét,
  • a támogatott célt.

Az igazolást a támogatás-nyújtás időpontjában, de legkésőbb az adóév végéig kell a támogató rendelkezésére bocsátani.
Az igazolást két példányban kell kiállítani: az eredeti példány az adományozóé, a másodpéldány pedig a civil szervezeté marad.

A gyakorlatban két módon célszerű kiadni az igazolást. Az egyik mód, amikor az adomány beérkezte után azonnal kiadjuk, a másik mód, amikor évente egyszer – december 31-ig, az összes adományozónak egyszerre küldjük ki az igazolást.

Az adományokról az igazolást minden esetben adja ki a szervezet, tehát ne kérdezzük meg, hogy kéri-e az adományozó az igazolást és ne döntsük el helyette, hogy ki tudja-e használni a vele járó kedvezményeket. Lehetőleg azt se várjuk meg, hogy az adományozó maga jöjjön kérni az igazolást.

frissítve: 2018.04.21.




Hír
Idén januártól támogatást vezet be a Nemzeti Együttműködési Alap a civil szervezeteknek. A pályázati rendszer keretében 200.000 forint állami támogatásra pályázhatnak.
Hír
Értesítjük a civil szervezeteket, hogy megjelentek a Miniszterelnökség által biztosított forrásból a Nemzeti Együttműködési Alap Kollégiumainak a 2019. évre vonatkozó „Civil s ...
Hír
Több mint 400 millió eurót (127,7 milliárd forint) gyűjtött össze a párizsi Notre-Dame helyreállításához a francia kulturális minisztérium által a magánemberek és vállalatok a ...
Hír
A MagNet Bank tizedik alkalommal biztosít lehetőséget ügyfeleinek, hogy társadalmi szervezeteket támogató kezdeményezésén – a Közösségi Adományozási Programon (KAP) – keresztü ...
Hír
Te emlékszel, hogy melyik társadalmi szervezetet támogattad a MagNet Bank tavalyi #KözösségiAdományozásiProgramjában?
Címkék