- mindkét fél (a kiállító és a támogató) azonosító adatait, így a nevét, a székhelyét, az adószámát,
- az adomány összegét,
- a támogatott célt.
Az igazolást a támogatás-nyújtás időpontjában, de legkésőbb az adóév végéig kell a támogató rendelkezésére bocsátani.
Az igazolást két példányban kell kiállítani: az eredeti példány az adományozóé, a másodpéldány pedig a civil szervezeté marad.
A gyakorlatban két módon célszerű kiadni az igazolást. Az egyik mód, amikor az adomány beérkezte után azonnal kiadjuk, a másik mód, amikor évente egyszer – december 31-ig, az összes adományozónak egyszerre küldjük ki az igazolást.
Az adományokról az igazolást minden esetben adja ki a szervezet, tehát ne kérdezzük meg, hogy kéri-e az adományozó az igazolást és ne döntsük el helyette, hogy ki tudja-e használni a vele járó kedvezményeket. Lehetőleg azt se várjuk meg, hogy az adományozó maga jöjjön kérni az igazolást.
frissítve: 2020.11.09.
További információ
Milyen kedvezmények illetik a közhasznú szervezetet támogatókat?