Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Mit kell tartalmaznia az adományozót kedvezményre jogosító igazolásoknak, és hogyan kell kiadni?

Közhasznúság


  • mindkét fél (a kiállító és a támogató) azonosító adatait, így a nevét, a székhelyét, az adószámát,
  • az adomány összegét,
  • a támogatott célt.

Az igazolást a támogatás-nyújtás időpontjában, de legkésőbb az adóév végéig kell a támogató rendelkezésére bocsátani.
Az igazolást két példányban kell kiállítani: az eredeti példány az adományozóé, a másodpéldány pedig a civil szervezeté marad.

A gyakorlatban két módon célszerű kiadni az igazolást. Az egyik mód, amikor az adomány beérkezte után azonnal kiadjuk, a másik mód, amikor évente egyszer – december 31-ig, az összes adományozónak egyszerre küldjük ki az igazolást.

Az adományokról az igazolást minden esetben adja ki a szervezet, tehát ne kérdezzük meg, hogy kéri-e az adományozó az igazolást és ne döntsük el helyette, hogy ki tudja-e használni a vele járó kedvezményeket. Lehetőleg azt se várjuk meg, hogy az adományozó maga jöjjön kérni az igazolást.

frissítve: 2018.04.21.

 

További információ

Milyen kedvezmények illetik a közhasznú szervezetet támogatókat?



Címkék: adományozás, kedvezmények, adomány