- Adományozás (pénz, természetbeni, szolgáltatás, stb.) esetében a támogató ellenszolgáltatás nélkül biztosítja adományát. A vállalatot, ha a törvényi előírások szerinti adományt nyújt, társasági adókedvezmény illeti meg.
- Szponzoráció: ennek a formának a közvetlen célja az, hogy a vállalat részére reklám lehetőséget biztosítson. Ennek érdekében a szervezetnek és a vállalatnak meg kell állapodnia egy szerződés keretein belül arról, hogy hogyan kell a szponzoráció fejében a szponzorról kommunikálnia (pl. a logójának meg kell jelennie a szórólapokon, plakátokon stb.) Jó ha tudjuk, hogy ez számunkra vállalkozási bevétel lesz (hirdetési szolgáltatás), ellentétben az adománnyal.
2022. november 28.
Kapcsolódó tartalom
- Mik a vállalati együttműködések, támogatások formái?
- Hogyan döntenek a magyar tulajdonú és a globális cégek?
- Melyik vállalat támogatná pont az én szervezetemet?
- Hogyan érjük el a lehetséges vállalati adományozókat?
- Hogyan tartsuk meg a vállalati adományozókat?
- Mire figyeljünk a vállalati partnerségi program közben?
- Hogyan vigyük tovább a vállalati partnerséget?
Ajánljuk a forrásteremtés téma további tudnivalóit is:
- Adománygyűjtés
- Jogszabályi rendelkezések az adománygyűjtéshez kapcsolódóan
- Vállalati kapcsolatok
- Pályázatírás civileknek
- Társadalmi vállalkozásokról
- Adományok fogadásához kapcsolódó számviteli, könyvelési kérdések
- Online adományozási felület a weboldalon - hogyan jelenjen meg?
- Adománygyűjtés és az adatvédelmi megfelelőség
- Adománygyűjtő szervezetek jellemzői - NIOK kutatás összefoglaló