Ezt a cikket több mint 1 éve publikáltuk, ezért az itt megjelenő információk mára pontatlanok, elavultak lehetnek. A felmerülő hibákért, tévedésekért, elavult információkért nem vállalunk felelősséget.

Milyen kötelezettségei vannak a civil szervezetnek, ha munkaviszonyban foglalkoztatottja van?

Foglalkoztatás


A legfontosabbak:

  • Munkaidő-nyilvántartást (köznapi nevén: jelenléti ívet) kell vezetni, amelyből a munkában töltött idő egyértelműen kiderül (alkalmas a túlóra, szabadság, betegség, távollét, kiküldetés és egyéb munkaidő elemek nyilvántartására). A munkaidő-nyilvántartás alapján történik a bérszámfejtés.
  • Bérszámfejtést kell készíteni a jogszabályoknak megfelelő adattartalommal, amelyről bérfizetési jegyzéket kell a dolgozónak átadni. Akkor is át kell adni, ha a dolgozónak átutalással adjuk át a fizetést. Jellemző módon a bérszámfejtést a könyvelő végzi, de külön, más személy is végezheti.
  • A dolgozóknak év végén, illetve kilépéskor a jogszabályok szerinti kötelező adattartalommal igazolásokat, adatlapokat kell kiadni.
  • Ha a dolgozó táppénzre jogosult, vagy szülni megy, az ellátások igénybevételéhez szükséges munkáltatói igazolásokat el kell készíteni, és a dolgozónak át kell adni.
  • A magánszemélyeknek teljesített kifizetésekkel, juttatásokkal összefüggő adókról, járulékokról a tárgyhónapot követő hó 12-ig elektronikus úton adóbevallást kell küldeni a szervezetnek. A bevallást a XX08A és XX08M számú nyomtatványokon kell teljesíteni. A nyomtatvány első két karaktere mindig az adott évet jelenti, tehát 2016-ban a 1608A és 1608M jelű nyomtatványt kell alkalmazni

frissítve: 2012.03.30.



Címkék: munkavállalás, NAV