Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A bankkártyás adománygyűjtő felület az online adománygyűjtés legfontosabb eszköze.

Mára már a legtöbb civil szervezet igyekszik a honlapján keresztül is lehetővé tenni támogatói számára, hogy bankkártyával adományozzanak.

Hogy miért is fontos az online bankkártyás adománygyűjtés és hogyan érdemes azt csinálni, itt írtuk le, ebben a cikkben pedig ahhoz adunk pár tippet, mit érdemes megfontolni, hogy a weboldalunkon a megfelelő módon jelenítsük meg, és minél több támogató használja a felületet.

Legyen egyből látható

Lehetőleg már a weboldal főoldalán legyen elérhető vagy maga a támogatási felület, vagy a támogatási oldalra vezető link, menüpont (lehetőleg a többi szöveghez képest kiemelten). Mára általánosan elterjedt a menüsor jobb oldalán, akár más színnel kiemelt Támogatás/Támogass/Adományozz menüpont, gomb. 

Minél rövidebb, annál jobb

Ha már egyszer a támogató belekezdett, érjen minél előbb a végére - ehhez a lehető legkevesebbet kelljen kattintania, adatot megadnia, és ügyeljünk arra, hogy a legminimálisabb legyen a folyamatból való kilépési lehetőség. Legjobb, ha a főoldalon egyből, vagy a menüpontból közvetlenül egy adománygyűjtő felületre ér a támogató, ahol azonnal, egy oldalon, lehetőleg görgetés nélkül megadhatja adatait és a kiválasztott összeget, és a jóváhagyás gomb után már közvetlenül a fizetőfelületre ér, ahol megadhatja bankkártyája adatait.

Nekünk, civil szervezetnek természetesen annál jobb, minél több adatot ad meg az adományozó, hogy a jövőben el tudjuk érni, de figyeljünk arra, hogy ez ne menjen a támogatási hajlandóság rovására. Figyeljünk arra, hogy az email címét mindenképpen kérjük el! Sok szervezet a telefonszámot is kéri az adományozótól opcionálisan.

Ne térítsük el

Egy civil szervezet sok üzenetet el szeretne juttatni közönségének. Arra figyeljünk, hogy ha már eljutott támogatónk a döntésre, és elkezdte az adományozás folyamatát, akkor onnantól kezdve ne adjunk neki semmilyen információt, se pop-up, se link, sem egyéb formában, ami elterelheti figyelmét. Erre ráérünk akkor is, miután végzett a fizetéssel, és visszaért a visszaigazoló oldalra. 

Választható összegek felajánlása

A legtöbb profi adománygyűjtő szervezet alapos mérlegelés után választja ki a felajánlott adományösszegeket. Ez a szervezetek célcsoportja szerint változó, érdemes időről időre felülvizsgálni, de mindenképpen fontos elem abból a szempontból is, hogy gyorsítsa az adományozó döntését és a támogatási felület adatlapjának kitöltését is. Ha a támogató könnyen magára ismer a felajánlott összegek láttán, hamar tud választani, sőt még írnia sem kell, hamarabb végigér a folyamaton. A felajánlott összegek esetében akár érdemes egy előre beállított, legjellemzőbb, vagy a szervezet által leginkább megcélzott összeget megjelölni, amit a felületen már ki sem kell választani, hanem csak cserélni, ha mégsem megfelelő.

Egyszeri adomány, rendszeres adomány?

Az online adományozás egyik nagy előnye, hogy rendszeres adományt is be lehet állítani, ahol már a további hónapokban nem szükséges az adományozó aktivitása, jóváhagyása ahhoz, hogy levonja a rendszer a számlájáról a beállított összeget. Félreértések mindig lesznek, de hogy minél kevesebb legyen, nagyon kell figyelni, hogy az adományozó számára egyértelmű legyen, hogy éppen melyiket választja.

Kevés, de elég információ

Igaz, hogy az adományozási felületnek lehetőség szerint bele kell férnie egy oldalba, hogy ne kelljen görgetni, de ezzel együtt azt az üzenetet is el kell juttatnunk, hogy mire kérjük az adományt. Természetesen a legtöbb adományozó már úgy ér ide, hogy meggyőződött, nem itt fogja meghozni döntését, de ha mégis, érdemes egy jól kiválasztott képpel vagy 1-2 megszólító mondattal alátámasztani, hogy milyen jó döntést hoz éppen.

Általában jobb és bal oldalra osztható így a képernyőnézet, egyiken a szöveg/kép, másikon az adatok. Természetesen az adatlap fölött is elhelyezhető információ, de az a tapasztalatunk, hogy sok szervezetnél ilyenkor egy idő után (miután több és több szöveget rak fölé) egyre lejjebb kerül maga a támogatási folyamat. Ezt nyugodtan teszteljétek, az olvasói szokások változnak, manapság szeretik az emberek a szellős tereket az online térben, időről időre ezt is felül lehet vizsgálni.

Figyelem! Vannak olyan emberek is, akik viszont szeretnek olvasni és alaposan meggyőződni arról, hogy jó helyre megy adományuk. A rövid, megszólító üzenet mellett, a gyors folyamatot nem akadályozva számukra is érdemes további alátámasztó információkat, linkeket biztosítani.

Ha sokféleképpen lehet a szervezetet támogatni

Minél többféleképpen tud támogatni az adományozó, annál jobb. De ha sok lehetőséget tárunk elé egyszerre, az azt is okozhatja, hogy inkább nem választ semmit, és elmegy. Ezért ha a weboldalon érdeklődik a támogató az adományozás iránt, akkor tereljük közvetlenül oda, ahol online fizetni is tud. (Egyéb kommunikációs csatornákon viszont lehet, hogy más adományozási módszereket érdemes előtérbe helyezni.) A további adományozási lehetőségekről természetesen adjunk információt, de úgy, hogy az találja meg, aki azt keresi és ne az online fizetésről tereljük el.

Lehetőség támogatásra, vagy kérjük, hogy támogass?

Már annak is jelentősége lehet, hogy a menüpontként azt írjuk-e ki, hogy Támogatás, vagy azt, hogy Támogass. Nézd meg, hogyan jelenik meg a legnagyobb adománygyűjtő szervezetek oldalán!

Legyen az adományozóról adatunk! És az jogszerűen legyen.

A bankkártyás fizetőfelületnek a banki átutaláshoz képest a gyorsaságon és a támogató folyamatban tartásán kívül az az előnye is megvan, hogy adatot kaphatunk az adományozóval történő további kapcsolattartáshoz. Ezt a lehetőséget ki kell használni. Ehhez viszont kérnünk kell az adományozó hozzájárulását. Figyeljünk arra, hogy megfelelő adatkezelési szabályzatot készítsünk, amely tükrözi céljainkat és hogy milyen célra kérjük az adományozó hozzájárulását adatai kezeléséhez. Ha az Adjukössze.hu bankkártyás szolgáltatását használja a szervezet, a GDPR szabályzat alapján a szervezetnek az adománnyal kapcsolatban joga van felkeresni az adományozót, emellett egyéb hírek küldésére is kérhet jóváhagyást. Érdemes ezeket az opciókat a saját felületen való fizetőfelület kialakításakor is figyelembe venni és beilleszteni, mert a fizetőszolgáltatótól kapott adatok csak a technikai tranzakciók nyomon követéséhez használhatóak. A GDPR-ról bővebben itt olvashatsz.

Adjukössze.hu - ha elkezdenéd

Ha úgy gondolod, hogy belevágnál az online adománygyűjtésbe, de nem tudod, milyen mértékben számíthatsz adományokra, és nem biztos, hogy belevágnál egyedi technikai fejlesztésbe és folyamatok kialakításába, nézd meg az Adjukössze.hu bankkártyás szolgáltatást.

Az Adjukössze.hu bankkártyás adománygyűjtési szolgáltatásának beüzemelése kezdeti technikai kialakítási költségeket a bekötési díjon felül nem igényel, így a szervezet a bankkártyás gyűjtés hosszú távú tapasztalatai alapján tudja eldönteni, hogy érdemes-e belevágnia technikai fejlesztésbe a saját weboldalán, és vállalni a működtetéssel járó folyamatos feladatokat.

Az Adjukössze.hu kifejezetten civil szervezetek számára kifejlesztett felület, amely az itthon elterjedt, megbízható SimplePay (OTP Mobil Kft.) felületet biztosítja.

Amellett, hogy a szervezet saját weboldalán és kommunikációs felületein egyszerűen, technikai fejlesztés nélkül kihelyezheti az adományozási gombot és olyan felületet, amelyen az adományozók az Adjukösszére való átlépés nélkül adományozhatnak, az adjukossze.hu-n önálló megjelenésű, szerkeszthető adománygyűjtési felületet, és az adományozók adataihoz való hozzáférést kap. További információ az adjukossze.hu szolgáltatásismertetőjében.