Bankkártyás adománygyűjtés

Forrásszervezés


Ha a forrásteremtési stratégia része a folyamatos online adománygyűjtés, annak legegyszerűbb eszköze a bankkártyás adománygyűjtés. Lehetőséget biztosít arra, hogy szervezeted bármikor fogadhasson egyszeri adományokat, és nagyon egyszerűvé teszi a rendszeres adományozást is. 

Ha az adományozó elköteleződött, hogy rendszeresen támogasson titeket, egyetlen gombnyomással beállíthatja, hogy egy általa meghatározott összeget minden hónapban levonjanak a számlájáról a szervezet javára. Ez az adományozó számára kényelmet, a szervezet számára kiszámítható bevételt jelent. A rendszeres adományozók kulcsfontosságúak a szervezet pénzügyi fenntarthatóságában és tervezhetőségében, és ők azok a támogatók, akikkel különösen fontos, hogy minél személyesebb, mélyebb és összetettebb kapcsolatot építsetek.

A bankkártyás eszköz arra is jó, hogy gyorsan lehessen pénzt kérni egy-egy akut helyzetben. A potenciális támogatókat megszólító kérésbe be tudjuk illeszteni az adományozás gombot vagy linket, amin keresztül azonnal támogatni tudnak. 

A peer-to-peer, vagy másnéven a követes adománygyűjtés esetén szintén jól jön, ha azonnali fizetési lehetőséget biztosítasz a támogatóknak a későbbi utalás helyett, ezzel megkönnyítve a dolgukat és csökkentve a lemorzsolódás esélyét

Mint minden adománygyűjtő eszköz, a bankkártyás adománygyűjtés is csak akkor fog jól működni, ha a szervezet erős kommunikációval az adományozási felületre irányítja az adományozókat. Ha a szervezet többféleképpen fogad adományt (online, telefonos, esemény, stb.), az online kommunikációban érdemes a bankkártyás adományozásra vezetni az érdeklődőket, egyrészt hogy azonnal tudjanak adni, másrészt pedig az online adott összegek általában magasabbak, mint a telefonos adományozás összege.

A bankkártyás adománygyűjtés során érdemes meghatározni előre beállított összegeket, amelyeket kiválaszthat az adományozó. Ez igazodhat olyan egységekhez, amelyek rendszeresen előfordulnak a szervezet tevékenységében (pl. egy havi kutyatáp, egy oltás, egy napi/heti ellátás, egy óra/egy heti tanácsadás költsége, stb.), így az adományozó jobban tudja kötni, mihez járul hozzá adománya, vagy saját pénzügyi lehetőségeihez mérten választhat támogatási szintet. Érdemes a beállított összegeket a tapasztalatok alapján időről időre felülvizsgálni.

A bankkártyás fizetőfelület kiválasztásánál érdemes több szempontot figyelembe venni. Ilyenek az eszköz bekötési költsége, a felület technikai kialakításának költsége, a működtetési költség, a felhasználóbarát és számotokra megfelelő nyelvű felület, a pénzügyi és adatvédelmi szempontból is megbízható és biztonságos rendszer, valamint a pénzforgalom után fizetendő járulék. 

A megbízhatóság az adományozó számára is fontos. Amikor valaki az online fizetést választja (legyen az vásárlás, vagy adományozás), megnyugtató, ha ismerős fizetőfelületen találja magát, ahol a bankkártyaadatait kell megadni. Ha gyanús, ismeretlen, vagy esetleg csupán angol nyelvű a felület, könnyen lehet, hogy az utolsó pillanatban fordul vissza adományozónk.

A rendszer kialakítása során figyelemmel kell lenni arra, hogy a bankkártyás adományozás során a támogatási összeg mellett az adományozóktól adatokat is kérhettek a későbbi kapcsolattartáshoz és -építéshez, így alapjául szolgálhat az adományozói adatbázisotoknak.

Az online adománygyűjtés elkezdése előtt nehéz megjósolni, hogy mekkora összeg és milyen rendszerességgel fog érkezni a szervezethez, így a kezdeti technikai kialakítási költségek megtérülését nehéz kalkulálni. 

Az adjukossze.hu bankkártyás adománygyűjtési szolgáltatásának beüzemelése kezdeti technikai kialakítási költségeket a bekötési díjon felül nem igényel, így a szervezet a bankkártyás gyűjtés hosszú távú tapasztalatai alapján tudja eldönteni, hogy érdemes-e belevágnia technikai fejlesztésbe a saját weboldalán, és vállalni a működtetéssel járó folyamatos feladatokat.

Az adjukossze.hu kifejezetten civil szervezetek számára kifejlesztett felület, amely az itthon elterjedt, megbízható SimplePay (OTP Mobil Kft.) felületet biztosítja.

Amellett, hogy a szervezet saját weboldalán és kommunikációs felületein egyszerűen, technikai fejlesztés nélkül kihelyezheti az adományozási gombot, az adjukossze.hu-n önálló megjelenésű, szerkeszthető adománygyűjtési felületet, és az adományozók adataihoz való hozzáférést kap. További információ az adjukossze.hu szolgáltatásismertetőjében.

 

frissítve: 2020.09.09.

További cikkek az adománygyűjtés tervezéséről és módszereiről a forrásszervezés útmutatóban, és a hozzá kapcsolt kérdések között találhatóak.



Címkék: adománygyűjtés, forrásszervezés, Peer-to-peer adománygyűjtés