Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Az internet egy hatalmas hálózat, amit különböző csoportok különböző módon és különböző célokra használnak saját érdeklődésüknek megfelelően.  Az Y generáció leginkább a Facebookon és a Twitteren aktív, míg a fiatalabbak már a Snapchatet és az Instagramot látogatják inkább. Gondolj arra a karakterre, akit az imént alkottál: hol találnád meg őt akár az online, akár az offline térben?

Könnyen beleeshetünk abba a hibába, hogy azt a platformot választjuk, amit mi magunk is használunk, amit kényelmesnek tartunk, és kiismertük már. A megfelelő platform kiválasztásánál ugyanakkor az a fontos, hogy azokat a fórumokat használjuk, amelyeken a célcsoportunk is megtalálható. Semmi értelme idősebb emberekhez szólni a Snapchaten vagy a TikTokon keresztül, ahogy fölösleges kampányt indítani a Twitteren is, hogyha a célközönségünk igazából mémeket és képeket nézeget az Instagramon.

A célközönségünk online térben való megtalálásában a következők segíthetnek: lépjünk be, és fedezzünk fel releváns Facebook csoportokat, nézzük meg olyan ismerőseink üzenőfalát, akik a célcsoportba tartozhatnak, járjunk utána, milyen különböző hashtageket használnak, illetve látogassuk meg a célközönségünk által kedvelt Facebook oldalakat. Kattintsunk rá pár olyan profilra, amelyek a célközönséghez tartozhatnak, nézzük meg, milyen linkeket osztanak meg, és próbáljuk megtalálni fiókjaikat a különböző platformokon is.

Például:

Patrik imád a Snapchaten videókat küldözgetni a barátainak magáról ahogyan deszkázik, ugyanakkor gyakorlóvideókat a YouTube-on néz, az Instagramot pedig arra használja, hogy titokban nézegesse azoknak a lányoknak a képeit, akikkel a gördeszkaparkban találkozott.

 

Kampányszervezés cikksorozat:

 

Hogyan határozzuk meg a közönségünket?

Hol lehet a mi közönségünk?

Építs fel egy karaktert!

A meggyőzés

Határozzunk meg okos célokat!

Határozzuk meg pontosan a tevékenységeket!

Hogyan mérjük az elköteleződést?

 

 

A cikk részlet és kivonat a "Radical Awareness Game Engagement" (RAGE)/Game Changer projekt keretében kidolgozott angol nyelvű útmutatóból, amelyet az RNTC és a Techsoup Europe által vezetett konzorcium készített. A projektet támogatta az Európai Unió Internal Security Fund – Police.

gclogoTechsoup Europe