Te tudod, hogy jó okod van arra, hogy azt csináld, amit, de hogyan tudod ezt az okot másoknak is meggyőzően bemutatni, ha máshogy gondolkodnak, mint te? Ebben segíthet a “meggyőzés” - az érzelmi dimenzióval történő tanulás. 

Bár te magad felkészült lehetsz, hogy megtámogasd a kampányod célját egy rakás adattal és logikusan alátámaszd, hogy miért az a cselekvés megfelelő módja, amit te promotálsz; szembe kell néznünk a ténnyel, hogy csupán a társadalom 10%-a cselekszik tisztán információk és adatok alapján. A legtöbb emberhez azonban az értékek bemutatásával és az érzések “megszólításával” tudunk eljutni, az értékeken és érzéseken keresztül tudunk támogatókat szerezni vagy hatással lenni mások gondolkodására és viselkedésére. Nem arról van szó, hogy az adatok nem számítanak vagy fölöslegesek lennének fontos, hogy a helyükön legyenek , de önmagukban nem keltik fel az érdeklődést, hacsak eleve alá nem támasztják a már meglévő meggyőződést. Ha ez nem így van, az agyunk könnyen ignorálja ezeket az információkat a közösségi média hírfolyamokban vagy más helyeken, ahol egyszerre sok információval találkozunk (igen, mindannyian ki vagyunk téve a megerősítési torzításoknak). 

Tehát, hol is kezdjük? 

Kutatások támasztják alá, hogy a narratívák képesek arra, hogy megváltoztassák az egyének hozzáállását, meggyőződéseit és vielkedését. Ahhoz, hogy narratívát tudj kialakítani, tudnod kell, pontosan kihez akarsz szólni, milyen érzelmek vezérlik a közönséged és ezek alapján kialakítani a meggyőzést. 

A “meggyőzés” egy érzelmi dimenzióval megtámogatott tanulási forma, amely a meglévő véleményeket és érzelmi kielégülést tudja befolyásolni. A meggyőzés elemei direkt válaszok a célközönségünk állítására (ha még nincs ilyened, nézd meg ezt az útmutatót, hogy felállítsd a sajátod). 

A meggyőzésnek három alapvető eleme van: 

  1. Megbízható forrás: egy olyan ember, akiben a közönséged megbízik
  2. Logikai megközelítés: új tudás, készség vagy attitűd bemutatása egy olyan formában, amit a közönség ismer és ért
  3. Érzelmi töltet: negatív vagy pozitív érzelem, ami bátoríthatja a közönséget az új tudás, képesség vagy attitűd elsajátítására

MEGBÍZHATÓ FORRÁS

A megbízható források lényegében azokat az embereket jelentik, akikben a közönséged megbízik. Ezeket a forrásokat öt kategóriába sorolhatjuk: 1) hozzánk hasonló emberek (bennük bízunk a leginkább) 2) hírességek 3) példaképek 4) közösségek vezetői, és végül 5) szakértők. 

LOGIKAI MEGKÖZELÍTÉS

Nézd meg, miben hisz a célközönséged! Tartsd szem előtt, hogy azt a logikát kell követned, ami alapján a célközönséged gondolkodik, nem azt, ami alapján te. Az influenszer és a hozzá kapcsolható közös valóság kiválasztásával meghatározhatod, mit szeretnél megváltoztatni. 

ÉRZELMI TÖLTET

...

Amennyiben kíváncsi vagy a cikk folytatására, azt ide kattintva tudod végigolvasni a Hive Mind oldalán.