Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Ha a SMART célok segítségével dolgozunk, gyorsan és jól felépített folyamat során fogjuk elérni a jövőbeli céljainkat. A SMART célok létrehozása egyszerű módja annak, hogy megfogalmazzuk kampányunk céljait. A SMART célok megalkotásakor 5 különböző elemet kell észben tartanunk: 

Ezek a következők:

Specifikáció (Specific): Pontosan mit szeretnénk elérni?

Mérhetőség (Measurable): Állapítsunk meg pontos definíciókat, amelyek segítségével könnyebben mérhetjük majd, hogy elérjük-e céljainkat. 

Megvalósíthatóság (Attainable): Meg tudjuk tenni az összes lépést célunk eléréséhez?

Relevancia (Relevant): Hogyan fog segíteni nekünk ennek a célnak az elérése? A kitűzött kisebb cél összefügg a fő célkitűzésünkkel?

Időkeret (Time-Bound): Mennyi idő alatt fogjuk tudni elérni a célunkat?

 

Például:

Az a célom, hogy meggyőzzek pár 12 és 15 év közötti fiút, akik azért isznak, mert azt gondolják, hogy a lányok szerint ez rosszfiús és menő, amitől úgy érzik, vonzódnak hozzájuk. Arról szeretném meggyőzni őket, hogy az ivástól g visszataszítók és gyengék lesznek majd a lányok szemében, és ettől érezzék magukat megszégyenülve.  

Ahhoz, hogy ezt elérjem, egy kreatív ügynökséggel együtt olyan videót készítünk, amelyben fiatal lányok mutatják be, hogy az ivás visszataszító. Ezt a videót feltöltjük majd a YouTube-ra és egy telefonszámot is mutatunk majd benne, amit azok hívhatnak, akik segítséget szeretnének kérni az alkoholról való leszokásban. Azt szeretném, hogy a videó érjen el legalább 2000 megtekintést, és érkezzen be legalább 20 telefonhívás az elkövetkezendő 6 hónapon belül..

A cél OKOS módon van megfogalmazva, mert:

Specifikus: A siker pontosítva van 2000 megtekintésben és 20 telefonhívásban.

Mérhető: A nézettséget és a hívások számát könnyen tudjuk mérni.

Megvalósítható: Egy kreatív ügynökséggel dolgozom, akik el fogják készíteni a videót, a YouTube csatorna és a telefonszám pedig már készen állnak.

Releváns: A fiatal lányok a videóban relevánsak lesznek a 12 és 15 év közötti fiú célközönségünk számára, a telefonhívás pedig segíteni fog nekik abban, hogy abbahagyják az ivást.

Időkeret: 6 hónapon belül kell elérni.


 

Kampányszervezés cikksorozat:

 

Hogyan határozzuk meg a közönségünket?

Hol lehet a mi közönségünk?

Építs fel egy karaktert!

A meggyőzés

Határozzunk meg okos célokat!

Határozzuk meg pontosan a tevékenységeket!

Hogyan mérjük az elköteleződést?

 

A cikk részlet és kivonat a "Radical Awareness Game Engagement" (RAGE)/Game Changer projekt keretében kidolgozott angol nyelvű útmutatóból, amelyet az RNTC és a Techsoup Europe által vezetett konzorcium készített. A projektet támogatta az Európai Unió Internal Security Fund – Police.

gclogoTechsoup Europe