A civil szervezetek nagyon különböző szinten állnak adatbázis-menedzsment terén. Ha már gyűjtünk adatokat, érdemes elmélyedni egy kicsit az adatbázisunk rendszerezésének szempontjaiban, tudatosan végiggondolni, hogy milyen célokra szeretnénk mozgósítani azt a gazdag tőkét, melyet a szervezetünkkel kapcsolatba került és ügyünk iránt érdeklődők elérhetőségei jelentenek. 

Egy megfelelő és rendszeresen karbantartott adatbázis lehetővé teszi a társadalmi bázisunk és az adományozói körünk növelését. Egy jól végiggondolt rendszer és egy ehhez megfelelő technikai eszköz gyakorlati céljaink szolgálatába állítható. Segíthet például 

  • felvenni a kapcsolatot a korábbi, inaktívvá vált donorokkal, 
  • új adományozók bevonzásában,  
  • vagy támogathat minket új támogatóik elérésében, 
  • esetleg mélyíteni a kapcsolatunkat az önkéntesekkel és az adományozókkal

Egy korábbi cikkünkben felvázoltuk az adatbázis kezelés alapjait civil szervezetek számára, ebben a cikkben pedig példákat hozunk civil szervezetekről, hogy mindez hogyan is működik a gyakorlatban.

A NIOK Alapítvány ősszel Díjazzuk a tapasztalatodat! címmel nyílt felhívásban kutatott fel olyan civil szervezeteket, amelyeknek releváns tapasztalata van az adatbázis menedzsmentben. A felhívás után több különböző szervezet osztotta meg saját, első kézből származó és részletes tapasztalatait egy-egy konkrét eszközre nézve, melyek a NIOK Alapítvánnyal együttműködésben most cikksorozatban adhatunk közre számotokra. 

A szervezet céljaitól és kapacitásaitól függően különböző eszközökkel és szinteken vághattok bele az adatbázis alapú kommunikációba és adománygyűjtésbe. Ha szeretnétek tudni, hogy milyen szempontok játszottak közre egy-egy platform választásánál, ezeknek milyen technikai és emberi feltételei vannak, mindenképpen olvasd el az alábbi cikkeket!

Ha már ti is használtok, akár csak belépő szinten valamilyen eszközt, akkor továbbra is várjuk a jelentkezéseket felhívásunkra, melyet a cikk végén, a kapcsolódó anyagoknál találtok! 

Első körben a komplexebb folyamatokat kezelő rendszerek gyakorlatait mutatjuk be az alábbi cikkekkel, de hamarosan bővítjük az esetleírásokat egyszerű, alapszintű folyamatokat intuitív módon kezelő rendszerekkel is.

A TASZ tapasztalatai a CiviCRM rendszerrel 

Az Ökumenikus Egyház tapasztalata a Zapier automatizálási eszközzel

A KSZGYSZ tapasztalata az Acymailing rendszerrel

Kapcsolódó anyagok:

Felhívás - legyél vendégszerzőnk!

Adománygyűjtés adatbázis alapon - Az adatbázis-kezelés alapjai civil szervezetek számára

MailChimp vagy nem MailChimp?

Adományozói adatbázis, az adatbázis szegmentálása

Direkt marketing