A CivilTech szoftveradományozási program kínálata az irodai és otthoni munkavégzés, dokumentumkezelés, munkahelyi kommunikáció elősegítésére.

A CivilTech Program több eszközt is kínál az otthoni munkavégzés, dokumentumkezelés, kommunikáció elősegítésére. Az alábbi eszközök olyan irodai megoldások, amelyek lehetővé teszik, hogy a munkatársak az irodán kívül, otthoni, távoli munkavégzés során is ugyanolyan hatékonysággal érjék el és használhassák az alkalmazásokat, mint az irodában.

Ezeket mutatjuk be röviden az alábbi cikkben, de a kiválasztásban, használatban segítenek a témában megjelentetett cikkek. 

Kommunikációs megoldások távolról dolgozó alkalmazottak számára

Sok szervezet email rendszere működik már a felhőben, beleértve az Office 365-öt, a Gmail-t vagy egyéb internetszolgáltató által üzemeltetett e-maileket.  Mindkét megoldás nagyszerű kommunikációs és együttműködési funkciókkal rendelkezik, amelyeket esetleg csak aktiválnia kell a távoli munkavégzés érdekében.

Office 365 felhasználók

A Teams az összes Office 365 Business és Enterprise licenchez jár, és az alábbiakra használható:

  • Együttműködés a dokumentumokban
  • Fájlok megosztása
  • Csevegés csapattagokkal vagy meghatározott csoportokkal
  • Találkozók kezdeményezése
  • Munkacsoportok létrehozása - amelyek magukban foglalhatják a dokumentumtárolást, a csevegési funkciókat és a megosztott jegyzeteket

Az ingyenes Microsoft felhő adományok igényléséhez és licenckiosztáshoz a CivilTech program már támogatást is nyújt, amelynek díja 1 Euro felhasználónként.

További információ és igénylés a CivilTech katalógusában.

Ha nincs szüksége a támogatásra, a Microsoft Nonprofit portálon igényelheti adományát ingyenesen.

O365 - regisztráció és igénylés

 

Google Workspace nonprofit felhasználók számára

Azok számára, akik már használják a Nonprofit Google Workspace alkalmazást, elérhető a Google Meets funkció. Ez magában foglalja a virtuális találkozók akár 100 ember számára történő szervezését is.

Google Workspace igénylése

A CivilTech programban már nem tud igényelni Google Workspace-t, de a Google for Nonprofits ajánlat továbbra is elérhető a Google felületén.

https://www.google.com/nonprofits/account/signup/hu?hl=hu

 

Cikkünk, amely segíti a választásban: Microsoft O365 vs Google Workspace

 

Ha még nem használja a szervezet az Office 365-öt vagy a Google Workspace-t, vagy azok funkcióit szeretné kiegészíteni, az alábbi opciókat is javasoljuk, amelyek gyorsan és egyszerűen beállíthatók:

 

Zoom:

A Zoom egy video- és audiokonferencia-platform, amely egyszerű online találkozókat és csoportos üzenetküldést tesz lehetővé. A munkatársak mobil eszközökről és laptopokról vagy asztali számítógépekről egyaránt részt vehetnek a Zoom üléseken. A Zoom nagyon népszerű egyszerű kezelhetősége és kiterjedt funkcionalitása miatt. 

Egy megbeszélésen egy házigazda (hoszt) és legfeljebb 100 résztvevő lehet, a résztvevőknek nem szükséges rendelkezniük a szoftverrel.

További cikkeink a Zoomról:

Hogyan használjuk jól a Zoom-ot?

Zoom-kimerültség és a szinkron hiánya

Zoom előfizetéshez kedvezményt igényelhet a CivilTech-en: 

https://www.civiltech.hu/node/3522

 

Slack:

A Slack egy népszerű kommunikációs eszköz, amely közvetlen és csoportos üzenetek útján segíti a szervezet kapcsolattartását a „csatornák” mentén, amelyek felhasználhatók az egyes témákról folytatott beszélgetések jobb különválasztására, rendszerezésére.

Cikkünk a Slack használatáról: Slack, a szervezeti kommunikáció eszköze

Az arra jogosult szervezetek számára az igényléshez csak egy érvényesítési kód szükséges hozzá a CivilTech Programból.

Slack igénylése: https://slack.com/intl/en-hu/help/articles/204368833-Slack-for-Nonprofits

 

Workplace from Meta (Facebook): 

A Workplace from Meta egy online platform, amelyet a legkisebb és a legnagyobb szervezetek is egyformán jól tudnak használni kommunikációra és együttműködésre.

Megtalálja a legnépszerűbb Facebook-szolgáltatásokat, például csoportokat, beszélgetéseket és videohívásokat, valamint azokat, amelyekre leginkább szüksége lehet a tevékenységeihez, mint például: élő HD videó, gépi fordítás, biztonság, valamint csoportokon keresztüli kommunikáció (belső és külső). Az Advanced változat a jogosult nonprofit szervezeteknek ingyenes.

További információ: https://www.civiltech.hu/donor-program/workplace-meta 

Igényléshez keresse fel a Workplace for Good oldalt.

Dokumentumkezelés és együttműködés a távoli munkához

A távolról dolgozó alkalmazottakkal való együttműködés azt is jelenti, hogy könnyen megoszthatjuk és együtt szerkeszthetjük a dokumentumokat valós időben, ami kritikus jelentőségű lehet a projektek megvalósítása során. Ha már van Office 365 vagy a Google for Nonprofits elérése a szervezetnek, ezekbe a megoldásokba be vannak építve a dokumentumok tárolására és az együttműködésre szolgáló eszközök, ezeket csak aktiválni kell.

Office 365

Az Office 365 számos lehetőséget kínál dokumentumok felhő alapú tárolására és megosztására. Használhatja a OneDrive-ot is, amely alapvetően egy személyes online mapparendszer a fájlok tárolására. Ez hasznos lehet, hogy hozzáférjen a távoli munkavégzéshez szükséges dokumentumokhoz és fájlokhoz. Ez az egyik leggyorsabb módja annak, hogy a dokumentumokat felhőbe hozzák, hogy bárhonnan elérhessék őket.

A fájlokkal és dokumentumokkal való együttműködéshez használhatja a Microsoft Teams (a fentiekben leírtak szerint) vagy a Microsoft SharePoint szolgáltatásokat. A SharePoint egy kicsit több beállítást igényel, de hasznos lehet, különösen, ha dokumentumokat próbál megosztani külső érdekelt felekkel és munkatársakkal.

Google Workspace nonprofit felhasználók számára

A Google Workspace felhasználóinak vagy a Google Workspace alkalmazást nem használóknak az ingyenes Google for Nonprofits ajánlat tartalmazza a Google Drive Basic szolgáltatást, amely a Google Drive üzleti verziója, és lehetővé teszi a dokumentumok megosztási és hozzáférési engedélyek beállítását. Ezt bármilyen jogosult szervezet használhatja, akkor is, ha Office 365-öt használ, és ez egy gyors módszer a dokumentumtár létrehozására a felhőben.

Cikkünket arról, hogy miért előnyösebb egy civil szervezetnek a Google for Nonprofits csomagot használni a magánhasználatú fiókokkal szemben, és hogyan használhatja jól ki a szervezet a benne rejlő lehetőségeket, itt találja.

Box 

A Box egy újabb nagyszerű lehetőség kis szervezetek számára (ahol 10 vagy annál kevesebb licencre van szükség), amelyek a dokumentumok gyors felhőbe történő áthelyezésére és fokozott biztonságra törekszenek.

Box igénylése: https://www.civiltech.hu/donor-program/box

DocuSign

Bár a szerződések aláírása a dokumentumkezelés egy nagyon speciális műfaja, a felhő alapú aláírás az utóbbi években nagyban megkönnyítette a civil szervezetek munkáját.

A CivilTechben elérhető DocuSign Standard Edition egy webes szolgáltatás, aminek segítségével feltölthet és elküldhet dokumentumokat elektronikus aláírásra. A DocuSign az aláíróknak linkeket küld, akik hozzáadhatják aláírásukat gyakorlatilag bármilyen interneteléréssel rendelkező eszközről. Az aláíróknak nem szükséges DocuSign fiókkal rendelkezniük a dokumentumok aláírásához. Ön és az aláírók bármikor megtekinthetik, letölthetik, vagy kinyomtathatják a kész dokumentumokat.

Cikkünk a DocuSign használatáról: https://www.nonprofit.hu/tudastar/Az-iras-megmarad-hiteles-alairas-a-DocuSign 

DocuSign igénylése: https://www.civiltech.hu/node/3179

Bármely online dokumentumtárolási és együttműködési megoldás bevezetéséhez szánjon időt, hogy átgondolja a különféle mappákhoz való hozzáférés és engedélyek rendszerét, különösen, ha támogatókkal vagy együttműködőkkel kapcsolatos érzékeny adatokkal foglalkozik, amelyek megkövetelik az adatkezelési szabályoknak való megfelelést.

Feladatkezelő - ami segít összehangolni távolról is a csapat munkáját

A feladatkezelő, vagy projekt menedzsment eszközök célja, hogy a szervezet munkája során felmerülő tennivalókat nyilvántartsa: egyrészt az egyes munkatársak számára segít eligazodni és priorizálni a saját feladataik között, másrészt a csapattagoknak és projektvezetőknek segít átlátni, hogy áll egy adott folyamat, hol lehetnek megakadások, csúszások.

Az Asana az egyik legnépszerűbb feladatkezelő, ezt leginkább a könnyen kezelhető, felhasználóbarát felületének köszönheti. A projekteken belül feladatokat, azokhoz alfeladatokat hozhat létre, amelyekhez egyszerűen felelőst és határidőt állíthat be, ezekhez kommenteket fűzhetnek, vagy akár fájlokat is tölthetnek fel.

Cikkeink az Asanaról itt.

Asana igénylése: https://www.civiltech.hu/node/3523

Technikai, beüzemelési segítség szükséges?

Ha a döntés megszületett, hogy levelezését és dokumentumkezelését a felhőbe költöztesse, de nincs technikai segítsége, a CivilTech keretében angol nyelvű (gépi fordítással támogatott) személyes technikai támogatást igényelhet.

A TechSoup Europe beüzemelési és migrációs szolgáltatásainak leírását, díjait itt találja.

Forduljon a lehetőségek ismertetéséért, és a sok-sok további ajánlatért a CivilTech Programot működtető munkatársunkhoz!

civiltech@niok.hu, www.civiltech.hu