CivilTech
Mindennapi működtetés
Mindennapi működtetés
Bankszámla nyitása hogyan történik?


10285



A civil szervezeteknek is kell bankszámlát nyitni. A pénzintézetek száma szinte végtelen, a szervezet saját döntése, hogy melyiknél fogja vezetni bankszámláját. Nem kötelező ott bankszámlát nyitni, ahol alapítvány esetén az alapító vagyont elhelyezte a szervezet. Érdemes megnézni és tájékozódni, hogy milyen költségekkel jár az adott banknál a bankszámla fenntartása, van-e elektronikus ügyintézésre lehetőség stb.

A szervezet törvényes képviselője rendelkezik a számla felett is.

Amit magunkkal kell vinnünk első bankszámla nyitásakor: (ettől egyes pénzintézetek eltérhetnek, a bankszámla nyitás feltételeiről az adott banknál kell tájékozódni)

  • létesítő okirat
  • aláírási jogosultság igazolása: a jogosultságot igazoló döntés dokumentuma eredetiben és másolatban
  • a nyilvántartásba vételt igazoló végzés
  • az aláírók személyi azonosításához szükséges okmányokat (személyi igazolvány, új tipusú jogosítvány, lakcímkártya)
  • adószám igazolása
  • a képviselő aláírási címpéldánya: ez nem kötelező, van olyan pénzintézet amelyik kéri, előtte tájékozódjunk!
  • a bankszámla megnyitásának tényét a szervezetnek nem kell külön bejelenteni a NAV felé, mert azt a pénzintézet megteszi. Előfordul, hogy nem teszi meg, ekkor a NAV küld nekünk egy levelet, melyben kéri a bankszámla bejelentését, ekkor tegyük meg.

frissítve: 2018.06.08.




Hír
A 17KOZ és a 19MKOZ Közlemény elérhető az Adóhivatal honlapján
Hír
Noha a rendszer már több mint 5 éve működik jelenlegi formájában, a CIC-ek eredményességéről, hatékonyságáról kevés a visszajelzés.
Hír
A pozitív élmények, adott esetben a nevetés, a jókedv elősegítik a gyógyulást, ebben ma már a legtöbb szakember egyetért. Az élményterápiás alkalmak ilyen pozitív hatást válta ...
Hír
Meglepetésre nem kettő, hanem négy hónappal tolják ki a korábban érvényben lévő határidőt a banki adategyeztetés elvégzésére, pedig a Bankszövetség is csak szeptember 30-ig ké ...
Címkék