Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A civil szervezeteknek is kell bankszámlát nyitni. A pénzintézetek száma szinte végtelen, a szervezet saját döntése, hogy melyiknél fogja vezetni bankszámláját. Nem kötelező ott bankszámlát nyitni, ahol alapítvány esetén az alapító vagyont elhelyezte a szervezet. Érdemes megnézni és tájékozódni, hogy milyen költségekkel jár az adott banknál a bankszámla fenntartása, van-e elektronikus ügyintézésre lehetőség stb.

A szervezet törvényes képviselője rendelkezik a számla felett is.

Amit magunkkal kell vinnünk első bankszámla nyitásakor: (ettől egyes pénzintézetek eltérhetnek, a bankszámla nyitás feltételeiről az adott banknál kell tájékozódni)

  • létesítő okirat
  • aláírási jogosultság igazolása: a jogosultságot igazoló döntés dokumentuma eredetiben és másolatban
  • a nyilvántartásba vételt igazoló végzés
  • az aláírók személyi azonosításához szükséges okmányokat (személyi igazolvány, új tipusú jogosítvány, lakcímkártya)
  • adószám igazolása
  • a képviselő aláírási címpéldánya: ez nem kötelező, van olyan pénzintézet amelyik kéri, előtte tájékozódjunk!
  • a bankszámla megnyitásának tényét a szervezetnek nem kell külön bejelenteni a NAV felé, mert azt a pénzintézet megteszi. Előfordul, hogy nem teszi meg, ekkor a NAV küld nekünk egy levelet, melyben kéri a bankszámla bejelentését, ekkor tegyük meg.