CivilTech
Mindennapi működtetés
Mindennapi működtetés
Bankszámla nyitása hogyan történik?


9574



A civil szervezeteknek is kell bankszámlát nyitni. A pénzintézetek száma szinte végtelen, a szervezet saját döntése, hogy melyiknél fogja vezetni bankszámláját. Nem kötelező ott bankszámlát nyitni, ahol alapítvány esetén az alapító vagyont elhelyezte a szervezet. Érdemes megnézni és tájékozódni, hogy milyen költségekkel jár az adott banknál a bankszámla fenntartása, van-e elektronikus ügyintézésre lehetőség stb.

A szervezet törvényes képviselője rendelkezik a számla felett is.

Amit magunkkal kell vinnünk első bankszámla nyitásakor: (ettől egyes pénzintézetek eltérhetnek, a bankszámla nyitás feltételeiről az adott banknál kell tájékozódni)

  • létesítő okirat
  • aláírási jogosultság igazolása: a jogosultságot igazoló döntés dokumentuma eredetiben és másolatban
  • a nyilvántartásba vételt igazoló végzés
  • az aláírók személyi azonosításához szükséges okmányokat (személyi igazolvány, új tipusú jogosítvány, lakcímkártya)
  • adószám igazolása
  • a képviselő aláírási címpéldánya: ez nem kötelező, van olyan pénzintézet amelyik kéri, előtte tájékozódjunk!
  • a bankszámla megnyitásának tényét a szervezetnek nem kell külön bejelenteni a NAV felé, mert azt a pénzintézet megteszi. Előfordul, hogy nem teszi meg, ekkor a NAV küld nekünk egy levelet, melyben kéri a bankszámla bejelentését, ekkor tegyük meg.

frissítve: 2018.06.08.




Hír
Eddig kevesebb, mint 800 pályázat érkezett be a Nemzeti Együttműködési Alap egyszerűsített támogatásaira, ezért biztatunk minden olyan helyi vagy területi hatókörű egyesületet ...
Hír
Ön is vegyen részt! Ön szerint melyik projekt a leginnovatívabb? Válasszon és szavazzon!
Hír
A civilek napján a Budapesti Civil Információs Centrum nyílt napot tartott és interaktív programokat szervezett a fővárosban.
Hír
Kiket támogathatsz idén a bank nyereségéből?
Hír
A 2019. évi SozialMarie Közönségdíj nyertesei...
Címkék