Forrásszervezés
Forrásszervezés
Követes (Peer-to-peer) adománygyűjtés


907



Világszerte és Magyarországon is egyre népszerűbb a követes adománygyűjtés, de azért az adománygyűjtés berkeiben járatlanoknak még mindig elég ködös, hogy hogyan is működik. Néhányan futnak, vagy úsznak, és akkor ez valahogyan pénzt gyűjt valakinek. Bár a dolog nem bonyolult, egy pár dolgot azért érdemes hozzáadni, hogy teljes legyen a kép.

A követes adománygyűjtés lényege, hogy nem egy szervezet indít a saját nevében kampányt magának, úgy mint egy közösségi adománygyűjtés esetében, hanem a szervezethez közel álló, elkötelezett embereket kéri fel, hogy az ügyet képviselve kampányoljanak a szervezetnek. Ehhez általában egy kihívást szoktak vállalni a követek, például egy bizonyos táv lefutását, vagy leúszását, esetleg más fogadalmat. Ez egyrészt valami személyes vállalás, másrészt kommunikációs apropó a kampányhoz.

Tehát, például a szervezetetekhez közel álló 10 embert (akár kollégákat) felkértek, hogy egy vállalás keretében (pl.: futóversenyen való indulás, swimathonon való közös úszás) meghatározott ideig minden ismerősük között terjesszék el a hírt, kampányoljanak mellettetek és az ügyetek mellett és kérjenek adományokat nektek az ő saját ismeretségi körükben. És ez itt a legfontosabb rész: alapvető különbség, hogy egy szervezet saját kampányában a saját követőitől kér adományokat, míg a követes adománygyűjtés során a szervezet/ügy követei kérnek támogatást a saját ismerőseiktől. Ez tehát egy nagyon személyes műfaj, ahol a hitelesség és a közvetlenség óriási szerepet kap az adománygyűjtés során.

Érdemes egy évre előre eltervezni, milyen kampányokat szeretnétek indítani, milyen műfajban, milyen időközönként, és a követes adománygyűjtő kampánynak hol van ebben helye. Egy-egy kampány előkészítése akár több hetet is igénybe vehet, ezért jó, ha tisztában vagytok vele, mikor, mit, mire és hogyan szeretnétek kérni. Ezt kezdetben nem könnyű egyedül kitalálni, ezért ha nem vagytok biztosak benne, hogyan kell előre tervezni az adománygyűjtéssel, kérd tapasztalt szakértőink segítségét ennek összeállításában!

A követes adománygyűjtésnek számos további előnye van a többi módszerhez képest. Egyrészt a kampány során teljesen új emberekhez juthattok el, akik máskülönben nem hallottak volna a szervezetről. A követeitek networkjét használva számos új embert, leendő adományozót tudtok az ügynek megnyerni. A velük való kapcsolat kiépítését azonban a szokásos módon, nektek kell folytatni.

Másrészt a követes adománygyűjtés remek kapcsolódási pont a vállalati adománygyűjtéshez. A cégek szívesebben vesznek részt alkalmazottaikkal olyan adományozásban, amely aktívan bevonja őket is a tevékenységbe és lehetőséget nyújt a csapatépítésre is. Ugyanakkor érdemes szem előtt tartani, hogy a peer-to-peer műfaja akkor működik jól, ha nagyon elkötelezett emberek a követek. Ha nem vagytok biztos abban, hogy a vállalati kapcsolataitok ilyenek, akkor más együttműködést válaszatok a cégekkel.

Ne felejtsétek, hogy ehhez az adománygyűjtési formához is szükségetek van eszközre és egy platformra, ahol bemutathatjátok a követeket. Választhatsz magyar és külföldi oldalak közül, de a fizetési mód mindig kritikus pont egy kampánynál.

A peer-to-peer adománygyűjtés rengeteg előnnyel jár, és nagyon szórakoztató is tud lenni a résztvevőknek! Kezdő adománygyűjtő módszerként is ajánlatos, rengeteg kihívást tartogat és hatalmas sikerélmény koronázza a végét.

frtissítve: 2018.06.08.




Hír
Az eddigi ötről tíz százalékra emelkedik a civil szervezetek adományok után igényelhető normatív támogatása, amelyre hétfőtől lehet pályázni.
Hír
Épp száz éve, hogy meghalt Andrew Carnegie iparmágnás, a világ talán legnagyobb, jótékonykodó modern milliárdosa, aki legszívesebben bevezette volna a 100 százalékos örökösödé ...
Címkék